Határozati javaslatban szólítja fel a kormányt 2020-as Nemzeti alaptanterv visszavonására a Jobbik. Brenner Koloman, a párt országgyűlési képviselője fővárosi sajtótájkoztatóján ezt azzal indokolta, hogy a dokumentum nem reagál az oktatás legégetőbb problémáira.
Ez az új változatú Nemzeti alaptanterv nem nemzeti és nem alaptanterv.
A Jobbik frakcióvezető-helyettese szerint új NAT a pedagógusok és a diákok túlterheltségét sem orvosolja, hiszen alacsonyabb óraszámokat ígér, miközben a korábbinál jóval több tananyagot ír elő. Egy alaptanterv szerinte nem ilyen részletességgel szabja meg, hogy kiről kell és kiről nem kell tanítani.
Nem az a kérdés, hogy Wass Albert vagy Harry Potter, miközben a 15 éves korosztály egynegyede funkcionális analfabéta, így egyiket sem képesek értelmezni.
Brenner Koloman arról is beszélt, hogy a NAT szövege a Hazafias Népfront és a Néphadsereg szövegeire emlékezteti. A politikus hangsúlyozta, hogy
a Jobbik egy átfogó és minden érintettel egyeztetett modernizációt tart szükségesnek az oktatásban,
ezért arra szólítja fel a kormányt, hogy pótolja tízéves mulasztását és vonja be a pedagógusokat, a diákokat és a szülőket is a Nemzeti alaptanterv kidolgozásába.
Ezek a módosított Nemzeti alaptanterv legfontosabb változásai
Ahogy korábban írtuk, elkészült a módosított Nemzeti Alaptanterv. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője, Kásler Miklós szerint a módosított Nat "a jelennek és a jövőnek készült, és a múlt értékeire épít". A hosszú ideje csúszó új (vagy csak módosított) Nemzeti Alaptanterv több változtatást is tartalmaz.
Az évek óta várt Nemzeti alaptantervet január végén hozták nyilvánosságra. A dokumentumot egy hét alatt rengeteg szakmai szervezet kritizálta, többek között amiatt, hogy az szűkíti a tanárok mozgásterét, elkapkodott és korszerűtlen. A NAT-ot amiatt is élesen bírálták, hogy az „a politika szolgálójává teszi az irodalmat", valamint Kertész Imre, az egyetlen magyar irodalmi Nobel-díjas sem szerepel benne.