Miközben zajlik – végre - egy komoly társadalmi és politikai vita a hazai közoktatás helyzetéről, illetve a méltatlanul alacsony pedagógus bérekről, egy fontos szempont elvész a (döntően budapesti) megmozdulások forgatagában. Ugyanis a nagyvárosokkal ellentétben a hátrányos helyzetű régiókban az oktatás hatékonysága már nem csupán a jövőt, hanem a jelent is elveszi.
Az oktatás és a felzárkózás közti kapcsolatra hívta fel a figyelmet Varga Ferenc is a parlamenti vitanap során. A roma politikus figyelmeztetett, hogy a felzárkózás egyik alappillére az oktatás.
A jobbikos országgyűlési képviselő rendkívül fontosnak nevezte, hogy minden iskolában elérhető legyen pszichológus, gyógypedagógus, logopédus, fejlesztő pedagógus, ugyanis egyre több az olyan diák, akik ezen szakemberek segítségére szorulnak és már nemcsak a hátrányos helyzetű régiókban, országos szinten is nagy szükség lenne rájuk. Azonban Varga Ferenc szerint ehhez először vonzóbbá kellene tenni ezt a pályát, ezeket a munkaköröket, kezdve a felsőoktatási képzéstől egészen a segítők fizetéséig.
Szintén nincs a kommunikáció homlokterében a hátrányos helyzetű településeken oktató pedagógusok helyzete sem. Varga Ferenc parlamenti felszólalásában kiemelte, hogy miközben a kezdő pedagógusi bér alapvetően is nagyon alacsony, nettó 200 ezer forint, de ezt a helyzetet még súlyosbítja, hogy nem ugyanolyan kihívásokkal néz szembe egy budapesti, illetve egy szabolcsi, borsodi pedagógus a munkája során. Az alacsony bérezés miatt ezek a tanárok nincsenek motiválva a hátrányos helyzetű gyermekek hatékony oktatásában.
- szögezte le Varga Ferenc.
Szintén kevés szó esik a nagy hangzavarban a romatársadalom helyzetéről. Így hiánypótlónak számít a jobbikos politikus javaslata a Nemzeti Alaptantervvel kapcsolatban. Véleménye szerint az alaptanterv tartalmaz ugyan a cigánysággal kapcsolatos tananyagot, azonban ennél nagyobb hangsúlyt kellene fektetni egymás megismerésére.
- mondta Varga Ferenc, emlékeztetve, hogy mind az 1848-49-es, mint pedig az '56-os forradalmunk és szabadságharcunknak megvannak a roma résztvevői, hősei.
Azonban az kevés, ha megtanulják a pozitív történelmi példákat - mondta el, hozzátéve: ahhoz hogy valóban érzékeljenek valamit a változásból, akkor is pozitív példákat kell látniuk, ha szétnéznek maguk körül.
Ehhez viszont az kellene, hogy az EU-s forrásokat végre valóban olyan felnőttképzésekre fordítsa a kormányzat, amelyek nem az elmúlt 12 évre jellemző ablakon kidobott pénznek minősülnek, illetve nem a farkasflóriánoknál kötnek ki, hanem végre valóban a magyar embereknél hasznosulnának - szögezte le Varga Ferenc.
A Jobbik országgyűlési képviselője négy pontban foglalta össze a javaslatait.
1. Legyen minden iskolában elérhető pszichológus, gyógypedagógus, logopédus, fejlesztő pedagógus
2. A hátrányos helyzetű területeken oktató pedagógusok kapjanak kiemelt bérezést!
3. Az alaptantervbe kerüljön bele hangsúlyosabban a cigányság történelmének ismertetése kötelező elemként általános és középiskolában is!
4. Az oktatásra fordított uniós felzárkóztatási pénzek ne a Farkas Flóriánok zsebében landoljanak, hanem végre valóban a magyar emberek érdekében hasznosuljanak!