Ez is valamilyen rekord lehet: ötvenkilencszer kérdezték, ötvenkilencszer nem válaszolt az államtitkár

Így kell nem válaszolni - mindezt persze az Ön pénzéből.

Rétvári Bence (KDNP) nem erőltette meg magát.

Bangóné Borbély Ildikó arra lett volna kíváncsi, hogy az 59 tankerületi központban külön-külön pontosan mekkora a hiány tanítókból, tanárokból és szaktanárokból. Ezért 59 levelet írt az oktatásért is felelős Emberi Erőforrások Minisztériumának, azonban mindössze egyetlen válasz érkezett - igaz azt a szocialista képviselő összes kérdésre visszaküldték (ha kíváncsi arra, milyen arrogancia jellemzi a kományzati kommunikációt, KATTINTSON IDE).

A miniszter szerint a pedagógushiány egy vicc

Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter az Országgyűlés Kulturális bizottsága előtt tartott beszámolójában elmondta, a pedagógusok és a diákok köszönik, jól vannak, a pedagógushiány egy vicc, és Magyarország minden idők legjobb vizes világbajnokságát rendezte. A gigaminisztérium feje szerint ennyi említésre méltó történt az évben. Az N1TV videója.

Rétvári Bence azt azonban nem árulta el, hogy az adott tankerületben mi a konkrét helyzet, így gyakorlatilag teljesen feleslegesen pazarolta az energiáját a gépeléssel, ugyanakkor mégis akad benne néhány érdekes konkrétum.

Például szerinte

"általánosságban elmondható, hogy az állami fenntartású intézményekben a betöltetlen pedagógus álláshelyek száma az összes tanári állás 1-2 százalékát teszi ki"

(viszont hol vannak a esetleg nagyobb válsággócok, arról már nem ejt említést az államtitkár).

Ezzel szemben kiemeli, hogy a létszámhiány a vendéglátásban, az iparban, valamint a feldolgozóiparban egyaránt majdnem 3 százalékot tesz ki. Míg az adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység körébe tartozó munkáknál még magasabb, majdnem 4 százalék -

tájékoztat az államtitkár, aki derűsen hozzáteszi azt is, hogy

ezek szerint nem beszélhettünk – más ágazatokhoz képest – kirívó tanárhiányról.

Tragikus képet fest a magyar oktatásról a nemzetközi felmérés

Az új modulban, az együttműködő problémamegoldásban is átlag alatti teljesítményt értek el a magyar diákok - olvasható az iskolások képességeit kutató, nemzetközi teljesítménymérési program (PISA) 2015-ös felmérésében.Leragadtunk a 20. században2000 óta háromévente felmérik a 15 éves tanulók alkalmazott matematikai, természettudományos és szövegértési képességeit. A kutatásban az OECD-országok és a partnerországok tanulói vesznek részt.

Mindenki nyugodjon le! Valahol tehát még az oktatásnál is szarabb a helyzet.