A Közgépet 2015-ben, nem sokkal a G-nap után meszelték el meglehetősen furcsa körülmények között. Simicska cége 6,7 milliárdért - 200 millió forinttal olcsóbban, mint az A-Híd, Swietelsky és Mészáros és Mészáros Kft. alkotta konzorcium - vállalta egy pályázaton a gönyűi dunai kikötő megépítését, ám a Közbeszerzési Hatóság nekikment a Közgépnek, mert a cég rosszul adta meg két, a kikötőépítéshez szükséges, Szása nevű hajó zárt fedélzetének méreteit. Bár a kiírásban nem szerepelt pontos leírás arra vonatkozóan, hogy hogy is kell kiszámítani a fedélzeti alapterületet, a Közgépet három évre kizárták minden közbeszerzésből.
A cég ugyan tavaly júniusban sikeresen töröltette el bírósági úton a korlátozást, mivel megnyerte másodfokon is a pert, de addig sem indulhatott közbeszerzéseken, most pedig a Kúria is nekik adott igazat.
Igaz, azóta is hiába indulnak a tendereken, nemrég hiába tettek az M4-esre 25 milliárddal olcsóbb ajánlatot, mint egy Mészáros Lőrinc-közeli cég, kizárták őket, mert túl olcsónak találták az ajánlatot.