Szélenergiával száguldoznak a holland vonatok

A naponta 5500 járatot működtető NS holland vasúttársaság keddi bejelentése szerint az Eneco energiavállalkozással két éve írt alá egy tíz évre szóló szerződést, melyben a szélenergiára való teljes átállás határidejét 2018 elejére határozták meg. 
    
"Tervünket egy évvel korábban valósítottuk meg" - mondta Ton Boon, az NS szóvivője. Következő céljuk az, hogy 2020-ig egyharmadával csökkentsék az egy utaskilométerre eső energiafelhasználást.
    
Az Eneco és a vasúttársaság szerint egy szélkerék egyórányi teljesítményéből származó energia felhasználásával egy vonat 200 kilométert képes megtenni.
 
Eközben hazánkban töretlen a fejlődés. Már ami a '70-es éveket idézi: ha van valami, ami jól működik nálunk, az az olaj és atomlobbi.

Döbbenetes térkép mutatja meg, hol lehetnek a jövőben Magyarországon szélerőművek

Az Energiaklub blogján megemlítik: mindegy is, hogy Magyarországon ezentúl csak olyan szélerőművek telepíthetők, amelyek kb. öt-tíz évvel ezelőtti technológiát képviselnek, azaz: maximum 2 MW teljesítmény (az átlagosan telepített 3 MW-hoz képest), és maximum 100 méteres magasság (az átlag 125 m-hez képest). A legszebb pont az új rendeletben az, hogy a települések 12 kilométeres körzetében tilos lesz szélturbinát elhelyezni.