Ráadásul kiderült, hogy mindez egyenesen Tarlós Istvántól származik:
„Én kértem, hogy vizsgálják meg a nagyobb fővárosi aluljárók éjszakai lezárásának lehetőségét és következményeit” – mondta az Indexnek Tarlós István arra a kérdésre, hogy ismeri-e a hvg.hu-n nyilvánosságra került kormányzati előterjesztést.
Azokat a belvárosi aluljárókat már idén lezárhatják, amiket felszínen is ki lehet (csak részben) kerülni. Ilyen többek között a Lehel tér, Deák tér, Kálvin tér, Corvin-negyed, Boráros tér, vagy éppen a Móricz Zsigmond körtér.
Ám hiába háborgunk, a főváros vezetője mintha nem a fővárosi emberek fejével próbálna meg gondolkodni.
Bár talán elég csak belegondolnunk, hogy Tarlós István, aki tavaly cserélte le kétéves, fullextrás, hibátlan szolgálati Volkswagen Passatját egy vadonatújra, valószínűleg kevésbé foglalkozik azzal, mekkora szívás éjszaka, fáradtan 3 piroslámpát végig állni az átjutáshoz, főleg ha esik az eső, hideg van, fúj a szél, és az embernek mondjuk pont lejárt a bérlete, a BKK-s automata meg ott van lent.
Mindegy is, hagyjuk az életszerűséget a hanyatló nyugat ópiumának, most gesztust kell tenni a kormánynak.
Bár azért az is jó kérdés, hogy miközben a jövőévi főpolgármester-választásra Puzsér Róbert autómentes, gyalog bejárható belvárost ígért, Tarlós pedig az ötletét lenyúlva egy hasonló elképzelést is megemlített, mindez mennyire vehető komolyan, hiszen látjuk, hogy megint a gyalogosok (hogy kerültek ezek ide? – olykor így lepődik meg) húzzák a rövidebbet.
Szinte említeni is kellemetlen, hogy ha lehet fordítva ülni a lovon, akkor Budapest vezetője éppen ezt teszi azzal is, hogy kiépített infrastruktúrát korlátozna különösebb okok nélkül. Pontosabban csak azért, mert a hajléktalankérdés ésszel való megoldása (ez azt jelenti, hogy jelentősen több pénzt kéne fordítani bolhamentes szállókra, megfizethető bérlakásokra stb.) nem megy, arra pont nem jut, így inkább felégetnének mindent, a budapesti emberek érdekeivel együtt.