Tarlós István eddig egy valamivel több, mint kétéves Volkswagen Passattal járt, de most új járművel utazhat. A történet pedig, ahogyan hozzájutott a kocsihoz, egészen elképesztő.
A HVG írta meg, hogy eredetileg Tarlós helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra kapott volna hétéves autója helyett egy újat. Ez még talán érthető is lenne, hét év az már tényleg nem olyan kevés, így a Főpolgármesteri Hivatal vásárolt is 7,5 millióért egy új Passatot.
Azonban végül nem ő kapta meg, hanem Tarlós István, aki a 2014-es, mindössze 39 ezer kilométert futott autóját adta át helyettesének.
Érthető, hiszen az azért mégsem járja, hogy egy helyettesnek újabb autója legyen, mint a főnöknek. Pedig egy két-három éves autó is egész szépen el tudja már nyelni a tízcentis kátyúk ütéseit, legalábbis sokkal nagyobb komfortérzetet nyújt, mint amikor ezt egy buszon éljük át, vagy egy (ha ezt olvasná a Tarlós István, kapcsolja ki: ...kerékpáron!)
Azonban a cikk olyan pikáns részleteket is elárult, miszerint a főpolgármester régi bizalmasát, Zsolnai Józsefet bízta meg az autóbeszerzéssel, amit titokban is akartak tartani. Méghozzá ezt olyan komolyan vették, hogy az előzővel megegyező típust vettek, ugyanolyan színben, és még a rendszámot is átrakatták rá, ami külön pénzbe kerül, hiszen alapvetően ez egy felesleges dolog.
A lapnak Tarlós István elismerte az új autóvásárlást, és annyira klasszikus mentegetőzésbe kezdett, hogy azt már nehéz megállni mosoly nélkül. Mint mondta, a „régi” autó 1,5 millióval drágább volt mint a most vásárolt (ez már szinte spórolás!), és egyébként is, ő „nem akar mutogatni”, de van olyan polgármester a fővárosban, aki Audival jár. Tehát azért csak-csak sikerült.
A cikkre reagált dr. Sárádi Kálmánné főjegyző is, aki szerint minden szabályos és nyílt volt, hiszen közbeszerzés történt, és a dokumentumok elérhetők a Budapest Portálon.