A szakértő hangsúlyozta, hogy a Boeing-777-es repülőgép hatalmas, és "van rajta technika bőven", ezért meg lehetne találni. Az Indiai-óceán légterét sok állam katonasága figyeli profi berendezésekkel, így nehezen hihető, hogy ismeretlen az utasszállító utolsó pozíciója. Amíg ugyanis repül egy gép, addig sugároz radarjelet - tette hozzá.
Pető György szerint mindebből az következik, hogy valaki több információt birtokol, mint amennyit elmond.
Szerdán Liow Tiong Lai, Malajzia közlekedésügyi minisztere azt mondta, hogy nagy valószínűséggel egy Boeing-777-es repülőgép roncsdarabjára bukkantak Mozambik partjainál. Ha ez bebizonyosodik, akkor nyilvánvalóan a két éve eltűnt, MH370-es maláj utasszállító egy darabjáról van szó, mivel ez az egyetlen Boeing-777-es típusú gép, amelynek nyoma veszett a térségben.
A Malaysia Airlines repülőgépe Kuala Lumpurból indult Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, de egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Az intenzív kutatások ellenére sokáig semmilyen nyomát nem találták. Tavaly júliusban azonban a Franciaországhoz tartozó, indiai-óceáni Réunion szigetén már partra sodródott egy roncsdarab, s francia szakértők azóta megállapították, hogy ez valóban a maláj géphez tartozott.