2035-től csak zéró kibocsátású autókat lehet gyártani az EU-ban

2035-től csak zéró kibocsátású autókat lehet gyártani az EU-ban

A több mint 16 órán át tartó tárgyalás után az EU környezetvédelmi miniszterei megállapodást kötöttek az éghajlatváltozás elleni küzdelmet célzó törvényjavaslatokról. Ennek lényege, hogy

2035-től csak új, nulla CO2-kibocsátású személygépkocsik és kisteherautók engedélyezettek. Az Európa Tanács abban is megállapodott, hogy 2035-ig 100%-os CO2-kibocsátás-csökkentési célt vezet be az új személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozóan

- idézi a miniszterek közleményét a Deutsche Welle.

Mivel az Európai Unió 2050-re klímasemlegessé kíván válni, a belsőégésű motorok tilalmának és a többi törvénytervezetnek életbe kell lépnie a károsanyag-kibocsátás visszaszorítása érdekében.

Az egyik legnagyobb autógyártó Németország támogatja a fokozatos kivonást, de azzal a feltétellel, hogy a „CO2-semleges” üzemanyaggal működő új autók értékesítése 2035 után is folytatódik.

A megállapodás másik aspektusa egy 59 milliárd eurós (62 milliárd dollár) szociális klímaalap létrehozásáról szól, hogy megvédje az alacsony jövedelmű polgárokat a szén-dioxid-kibocsátási politika okozta energiaköltségek növekedésétől.

A megújuló energiára való átállás csökkenti a számlákat, de sok embernek szüksége lesz némi támogatásra, hogy elérje ezt

- tette hozzá Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke.

Litvánia, Lettország és Lengyelország még nagyobb alap létrehozását szorgalmazta, míg Finnország, Dánia és Hollandia – a gazdagabb országok, amelyek többet fizetnének be az alapba, mint amennyit kapnának tőle – kisebb összeget kértek.