"Magyarország erősödik" - már ezt újra kitalálni is közel 40 millióba került

Ön mennyiért vállalná a korábbi kormánypropaganda ráncfelvarrását? Semennyiért? Na, ugyan már! Azért 1 misi jól jönne, nem? Azaz várjon, tárgytalan, van a Tóninak egy régi barátja, ő vállalta 40-ért. Ő csinálja. #YOLO van.

Adatigényléssel fordultunk a Miniszterelnöki Kabinetirodához, hogy megtudjuk, mennyit költött a kormány arra, hogy egy újabb propagandakampánnyal bizonygassa, mennyi és milyen finom fűszerezésű kolbászból van itt még a határmenti kerítés is.
 
A január 23-ai levelünkre pontosan a 15 napos válaszadási határidő napján, azaz ma jött válasz, bár sok adatot nem kellett gyűjteni hozzá. Kiderült ugyanis, hogy kérdésünk időpontjáig a „Magyarország erősödik” néven futó kampányra a kormány bruttó 37.297.995 forintot költött "kreatív feladatok kivitelezésére a 2016. december 6-14-ig tartó kivitelezési időszakban".
 
Ennyi és nem több, azaz még a pénzügyi elszámolás nem történt meg, a hirdetésekkel kitömött habonyi szennymédiának, közmédiának, helyi és országos lapoknak csurgatott, a köztéri reklámokra költött, a postaládákba került kiadványokra elsíbolt összegekről nincs még szó. 
 
Egyébként a világért sem akarunk a kreatív szakemberek munkájába beleokoskodni, de azért nem olyan nagy nóvum ez a megoldás, és hát eléggé úgy tűnik, hogy cseppecskét vastagon fogott ez a toll is, pedig ez még csak a költekezés eleje. 
 
Főleg, ha azt nézzük, hogy ugye 2013-ban volt egy ilyen, ami mindennel együtt bruttó 792 millióba került (és amit aztán a kormány ingyen átadott a Fidesznek a kampányban):
 
 
Aztán egy ilyen a 2014-es és 2015-ös év fordulóján, összesen 500 millióért:
 
 
Most pedig - amíg megtudjuk, hogy ennek a propagandának az összköltsége vajon ezúttal mennyibe fáj - bátran játszhatunk egy olyan játékot, hogy ki mennyi különbséget ismer fel a korábbiakhoz viszonyítva, és azokat összeadva hogy a manóba jön ki a 37 milliós "kreatív" tervezés:
 
 
A 37 millió forintért bő egy hétig "dolgoztak", hogy azalatt kitalálják és megtervezzék, hogy hogyan is nézzen ki ez a kampány. A Magyar Nemzet egyébként még decemberben írta meg, hogy Rogán Antal miniszter Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó Egyesült Reklám Konzorciummal kötött keretszerződést a Miniszterelnöki Kabinetiroda a legújabb kormányzati tájékoztató akcióra. Ügyes ember. 
 
Főként, ha hozzátesszük azt is, hogy Csetényi cégei a kvóta elleni népszavazással is kaszáltak. Mint a lap írja, "az október 2-i referendum előtti kampány még a kormány saját bevallása szerint is elérte a nettó 5,9, vagyis a bruttó 7,5 milliárd forintot. A valós összeg azonban ennél nagyobb, 12-13 milliárd forint is lehetett".
 
Arról pedig korábban már beszámoltunk, hogy Csetényi cégei csak október 1. és december 31. között 1.146.689.195 forint értékben kötöttek keretszerződést a tárcával, hogy az állampolgárok életét kiemelten érintő eseményekről tájékoztassák az adófizetők pénzéből az adófizetőket.