Épp egy reggeli rádióműsorban volt szó az elmúlt napokban a diákok leterheltségéről. Egy szülő arra panaszkodott, hogy mióta megkezdődött a tanév érzi, hogy gyermeke egyre feszültebb.
Elmondása szerint ezen meg sem lepődik, hiszen az órarendje alapján hét vagy nyolc órája van minden nap a nebulónak. Ezek után pedig ha még lelkiismeretes is az illető, akkor mehet haza felkészülni a másnapi órákra.
Ez azt jelenti, hogy több szellemi terhelést kap, mint egy átlag nyolc órában dolgozó felnőtt.
Az RTL Klub híradója ma számolt be róla, hogy a minisztérium a tanulók óraterhelését nemzetközi viszonylatban is vizsgálja, ami a Pedagógusok Szakszervezete által kikért dokumentumból derült ki.
A felmérés szerint Magyarországon
a legkisebb diákoknak 900 órája van egy tanévben,
míg észteknél ez a szám 715, a cseh oktatásban 694, míg a lengyeleknél csak 635 órát töltenek a kisgyerekek az iskolában.
Középiskolában is majdnem 100 órával kell többet tanulniuk a magyar diákoknak a soron következő cseh társaiknak.
A magyar középiskolások 1044, a csehek 897, a lengyelek 810, az észtek pedig 715 órát töltenek az iskolapadban.
A Pedagógusok Szakszervezete szerint az eddigi tervezetben a tanulói terhek csökkentésére konkrét kijelentés, szabályozás egyelőre nem szerepel. Úgy látják megmarad a heti öt testnevelésóra és továbbra is hangsúlyos lesz az egész napos iskola.