Miért vannak még telefonfülkék? Meddig lesznek?

Korszerűtlen, kihasználatlan, mi lesz vele?

Havonta már kevesebb mint egy óra telefonálás jut egy fülkére, de egyelőre nem távolítják el őket – írja a Napi.hu. Lengyelországban az Orange menne neki a fülkéknek, Bécsben hat metróállomáson már le is cserélték őket mobilautomatákra, ott még szelfibot és fülhallgató is kapható hozzájuk, nagyon hamar népszerű lett a szolgáltatás.

Mi a helyzet itthon?

Az elektronikus hírközlésről szóló törvény telefonokra vonatkozó része és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság vonatkozó rendelete előírja, hogy a szolgáltatóknak kötelességük fenntartani a telefonfülkéket. Pontosan így szól a releváns rész:

„Egy településen minden megkezdett háromezer lakosonként legalább egy darab, háromezer főnél kisebb lélekszámú település esetében településenként legalább egy darab nyilvános telefonállomást köteles működtetni.”

A Magyar Telekom 5855 darab nyilvános telefont működtet, 90 százalékukat telefonfülkében. A '90-es évek végén és a kétezres évek elején volt a fénykoruk. Havonta átlagosan 10 óra telefonálás jutott egy fülkére, ez ma már kevesebb mint 1 óra.

Nincs nyereség

A telekommunikációs cég arról is tájékoztatta a lapot, hogy ez a kihasználtság alig fedezi a fenntartási költségeket. A Telekom a fülkefejlesztést sem tartja feltétlenül megoldásnak a problémára.

Tehát egyelőre maradnak a kihasználatlan, fejletlen telefonfülkék.