A cikk szerint az orvosi ügyeletben dolgozó férfi két héttel ezelőtt ment ki egy beteghez, akihez mentőt akart hívni, de 104-es hívását átirányították a 112 központi segélyhívóra. Ott viszont többször is el kellett magyaráznia, hogy a debreceni mentésirányítással akar beszélni, mert a diszpécser nem kapcsolta át rögtön.
Amikor ezt megtette, az is további két percig tartott, majd ezután szokás szerint néhány mondatban meg tudták beszélni a szükséges teendőket.
A lapnak nyilatkozó orvos szerint viszont ez a lassúság és kapcsolgatás elfogadhatatlan, és még szerencse, hogy nem egy újraélesztés alatt, vagy instabil beteg mellett történt az eset.
„Azóta beszereztem az irányítások közvetlen számát, így elkerülhetem a 112-t”
– tette hozzá.
Nem ők hibáztak a szolnoki tragédiánál! - A tűzoltók nyílt levelet írtak, és ismét a 112-re figyelmeztettek
A szakszervezet a nyílt levelében arról ír, hogy az egységes (112) segélyhívó rendszer bevezetése óta nem a tűzoltóságokra érkeznek be a tűz- és egyéb káresetek jelzései. A tűzoltóságra beérkező jelzés után, amit a katasztrófavédelem műveletirányításától kapnak az egységek (éjjel-nappal) 2 percen belül elindulnak a kárhelyre.
Hasonló kritikát fogalmazott meg nemrég a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete is, ami nyílt levelében tanácsolta azt az embereknek, hogy jobban teszik, ha inkább elmentik telefonjukba a lakóhelyükhöz legközelebbi tűzoltóállomás, rendőrség és mentőállomás telefonszámát, mert ott szakemberek fogják felvenni a telefont, nem úgy, mint a 112 civil operátorai.