Az Orbán–Rogán-duó még elszórt a Fidesz-haveroknak 18 milliárdot propagandára

Nehogymá’ kórházra költsük!

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal még az ősszel írt ki egy 44 részből álló csomagot kommunikációs és propagandafeladatok ellátására. A 16,5 milliárd forint (plusz 2,1 milliárd forintnyi opció) odaítéléséről ma jelent meg tájékoztató az uniós közbeszerzési értesítőben.

Mind a 44 részfeladatot a Fidesz-közeli kommunikációs cégek vitték el, így ők zsebelhetik be a több stadion árának megfelelő, összesen több mint 18,5 milliárd forintot.

Rogán Antal Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csabának érdekeltségei (Network 360 Kft., Affiliate Network Kft.) összesen 1,1 milliárd forintnak örülhetnek, így a Nemzeti Operettszínház kommunikációs tevékenységét, a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. Budapest kiadványának kivitelezését, illetve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. számára a mobilfizetés és e-matrica-vásárlás népszerűsítését végezheti. A legnagyobb tétel azonban a Liget Budapest Projekt kommunikációs feladatainak ellátása 970 millió forintért.

Sokkal jobban járt a Fidesz-frakció korábbi kabinettitkárának, Szijjártó Péter miniszter barátjának, Kuna Tibornak cégcsoportja (Trinity International Kft., Young and Partners Kft.). Ő 19 részmegbízást nyert el összesen több mint 2,6 milliárd forintért. Ennek kb. felét a MÁV részére végzett tevékenység adja: médiafigyelésért 4 millió, kommunikációs és médiaügynökségi feladatokért csaknem 60 millió, szóró- és reklámajándékokért több mint 8 millió, nyomdai termékekért 24 millió, míg eredménykommunikációért 480 millió forintot kap. A MÁV-csoporthoz tartozó MÁV-Start részére piackutatásért és utasszámlálásért 60 millió, reklám- és médiaügynökségi tevékenységért pedig szintén 480 millió forint üti a markát. Jelentős tétel még, hogy 250 millióért végez kommunikációs munkát a botrányokkal tarkított HungaroControlnak, az ICT Proposers’ Day rendezvényhez kapcsolódó V4 fórum, valamint nyitórendezvény megszervezése és egyéb kommunikációs feladatokért összesen 328 millió, a Pécsi Tudományegyetem kommunikációs feladatainak ellátásáért pedig 350 millió fogja ütni a markát, ugyanilyen munkáért a Nemzeti Befektetési Ügynökségtől 275 millióra számíthat. Furcsa tétel, de a KOM Központi Okos Mérés Zrt. részére is 120 millióért végez kommunikációs tevékenységet támogató kommunikációs feladatokat.

A pénz zöme Balásy Gyula cégeinél, a New Land Media Kft.-nél és a Lounge Design Kft.-nél köt ki. Orbánék kedvenc plakátolócége 13,1 milliárd forint plusz 1,7 milliárd forint opcióra tarthat igényt. Az egyik legnagyobb tétel „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 5.”, mellyel kapcsolatot szerződést tavaly november 6-án írták ki, ezért csaknem 3,5 milliárd érkezett a számlájára. A hasonló nevű, „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 6/1” tételért 262 millió forintot számlázhatott ki, míg „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 6/2” elnevezésű tétel 7,8 milliárd forintunkba kerül. Ez utóbbi két propagandatétel szerződésére tavaly december 29-én került szignó.

Emellett már aprópénznek tűnik, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség részéről 1,6 milliárd forint folyhatott be, az MFB és a Diákhitel Központtól pedig csaknem 400 millió forintot kapott.

Érdekes tétel a „2017. évi kommunikációs tárgyú beszerzések” elnevezésű eljárás, melynek szerződését november 28-án írták alá, és ez alapján több mint 100 millió forint ütötte a Fidesz-közeli cég markát.

Korábban már portálunk is írt róla: Orbánék még Gyurcsányékat és a szocialistákat is kenterbe verik propagandára és önfényezésre elszórt pénzek tekintetében.

Örülünk ennek a rekordnak? Csúcsot döntött Rogán minisztériuma: közel 70 milliárd kommunikációra

Egyetlen közbeszerzési keretszerződésre hivatkozva reklámra, PR-ra és egyéb kommunikációs szolgáltatásokra 46,7 milliárd ment el - írja cikkében a Magyar Nemzet. A lap rámutat, hogy mivel a Miniszterelnöki Kabinetiroda felállításával a kormány bevezette azt, hogy az állami intézmények kommunikációját csak egy szervezeten, a minisztérium alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (Nkoh) keresztül lehet lebonyolítani, ez törvényszerűen a költségek növekedésével járt.