Most már biztosan nem lesz jó ideig elektronikus jegyrendszer Budapesten

Maradunk a XX. században.

Hiába akarta elkerülni a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán, hogy szerződést kelljen bontani a céggel, végül mégis ez a forgatókönyv lépett életbe. Akár évekig elhúzódó jogvita is jöhet.

Szerződést bontott az elektronikus jegyrendszert szállító céggel a BKK, ezzel gyakorlatilag beláthatatlan távolságba került a több milliárd forintos projekt befejezése – értesült több forrásból is az Azonnali. 

Mint írják: Már a főváros városfejlesztési bizottságának egy novemberi ülésén is kiderült, súlyos problémák vannak a BKK és a német Scheidt&Bachmann nevű cég közt. Akkor a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán arról beszélt: a projekt elhúzódó újratervezése miatt a Scheidt&Bachmann szerződésszegő állapotba került, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg olyan ütemben, ahogy azt kellett volna, és az erre való felszólító levelek ellenére sem teljesítette a kötelezettségét, aminek október vége lett volna a határideje, ezért megkezdődtek a szerződés felbontásával kapcsolatos előkészítő egyeztetések.

Akkor Dabóczi hangsúlyozta: szeretnék elkerülni a szerződésbontást, hiszen az több éves jogvitát eredményezhet, és "az a projekt eredeti futamában elég komoly törést tudna eredményezni".

Tarlós István az Indexnek interjújában októberben arról beszélt: „el kell ismerni, hogy most kritikus projekt”.

„A 2014-es választások előtt kötöttek egy hiányosnak mondott szerződést, és 2014 után a projektet a jelenlegi BKK-vezetés is rosszul menedzselte. Ezen nincs mit szépíteni.”

Arról is beszélt, november 15-ig kapott az által felkért csapat és a BKK vezetése határidőt, hogy olyan megoldást tegyenek le elé, ami nem szóbeli ígéret, hanem aláírt megegyezés, mert ha nem, akkor „sajnos kénytelen leszek drasztikusabb lépést tenni munkáltatói értelemben”.

A projekt egyébként a 444 márciusi számításai szerint 37 milliárd forintos költségnél tartott.

(Azonnali.hu)