„A szakma vagy érettségi nélkül a köznevelés világából kilépők magas számának problémájára, a versenyképesség ebből is fakadó elégtelenségére, egyes peremhelyzetű térségek humánerőforrás-vagyonának iszonyatos lepusztulására a Jobbik régóta figyelmeztet. Alacsony végzettség, kicsi hozzáadott érték, nyomorúságos fizetések. A multicégek globális értékláncainak aljához láncoló rabszolgamunka még a jobbik eset, hiszen a korai iskolaelhagyók sorsa könnyen a hatványozottan újratermelődő roncstársadalmi lét: a segélyezetti élet, esetleg a bűnözés világa lehet. Ugyan az iskolai eredményesség és a családi háttér között mindenütt igen erős az összefüggés, de egy normális országban az iskola mégis a társadalmi mobilitás csatornája kellene, hogy legyen. Csakhogy nálunk az oktatási rendszer még fel is erősíti a szociokulturális háttérből adódó különbségeket.”
A Jobbik szerint az emberi tőkébe való befektetés tovagyűrűző pozitív hatásait csak egy ostoba hatalom, vagy egy tudatlan, befolyásolható, olcsón megvehető társadalomban érdekelt kormányzat nem értékeli.
„Az oktatásra fordított összeg megtérülési rátája azt bizonyítja, hogy a világon messze ez a legjobb üzlet. Már ha valaki a nemzet, nem pedig a pénztárosok és a pártoligarchák érdekét nézi. A Fidesszel ellentétben a Jobbik nem a haverok zsebére játszaná ki az oktatásra szánt pénzt, hanem megtérülő befeketésként tekintene az oktatásra és ennek megfelelően növelné az erre a célra elköltött költségvetési forrásokat és 18 évre állítaná vissza a tankötelezettség korhatárát”
- olvasható Ander Balázs közleményében.
A jobbikos képviselő az oktatásról kérdezett, de csak sértegették őt a kormánypártiak
Az Országgyűlés oktatásért is felelős bizottságának jobbikos alelnöke, Ander Balázs arra lett volna kíváncsi napirend előtti felszólalásában, hogy mi az Orbán-kormány terve arra, hogy megakadályozza a lecsúszást, ugyanis a társadalmi béke szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi képzetlen embert kell eltartania hazánknak.