Az szabad szemmel is látható volt, hogy a magyar sajtót és közösségi médiát alaposan megmozgatták a Coca-Cola cukormentes kólát reklámozó plakátjai, amin egymásra mosolygó leszbikus és meleg párok is feltűntek.
A Silberstein and Partners kommunikációs ügynökség és az Ynsight Research augusztus első két hetét vizsgáló kutatása a magyar nyelvű web2-n számszerűsítette is a sztorit, ami brutális, de így néz ki:
Augusztus 1. és augusztus 14. között
- több mint 5200 online cikk és blogposzt foglalkozott a témával
- ezek több mint 180 ezer felhasználói reakciót, ebből közel 46 ezer kommentet váltottak ki
Az aktivitást ezekhez a mérföldekhez tudjuk kötni:
- legelőször a plakátok megjelenését követték többségükben kritikus reakciók
- a téma Boldog István fideszes képviselő bojkottra szólító felhívásával politizálódott át, amire már reagáltak ellenzéki politikusok (például: Ujhelyi István, Cseh Katalin) és más területen dolgozó közéleti személyiségek is (például: Alföldi Róbert)
- a tűzre csak olaj volt Vésey Kovács László, pestisracok.hu újságíró cikke, aki a mozgáskorlátozottakhoz hasonlította az ügyet, ez a másság fogalmát kiemelte a szexualitás terepéről és szélesebb kontextusba helyezte a vitát, valamint a politikusok mellett az újságírók felelősségét is firtatni kezdték a kommentelők
- a plakátok lecserélésével újra a Coca-Cola vált céltáblává: az elsőszámú ellenségek a cég marketingesei lettek, a reakciók abba az irányba indultak, hogy a vállalat visszavonulása megmutatja, nem az egyenlőségért küzdenek, csak a profit érdekli őket
- a vitát a Mi Hazánk tette újra politikaivá, amikor a párt blokádot hirdetett a Dunaharasztiban működő gyárhoz
Az elemzés szerint a kialakult diskurzus elsősorban az ország mentális állapotára világít rá. Mélyen meghúzódó, megoldásra váró társadalmi feszültségre lehet következtetni a közösségi médiában látható kommunikációs háborúból.