Csúszik a reptérre vezető vasút - még nem dőlt el, hogy 30 évre kínai kézbe kerül-e

kínai
illusztráció

A kormánylap tájékoztatott arról, hogy módosította a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kötött pályás kapcsolatának kialakítása megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, engedélyezési és tenderdokumentáció elkészítése nevű pályázatát. A módosítás oka, hogy az egyik részfeladat hatósági engedélyezése nem készült el az eredetileg számított határidőre. Az új befejezési időpont ez év nyara, miközben az eredeti dátum 2017 vége volt. 

Kívülállónak ennél izgalmasabb, hogy még mindig nem döntött a kormány, hogy a vonal a hazai vasúti hálózat részeként vagy különálló pályán, az egyik fővárosi nagypályaudvar (Nyugati pályaudvar) és a légikikötő között közvetlen járatként működjön majd. Utóbbi forgatókönyv esetében a kínai CRRC lehet a befutó, a kínaiak egy koncesszió keretében hoznák létre a projektet,

majd meghatározott ideig, 30 évig üzemeltetnék is a vonalat. 

A magánkézbe kerülő szakaszon 13 híd épülne összesen 5,5 kilométer hosszan, azaz a pálya egyharmadán át magasvasútként haladna.