Lezárult a propagandamédia egy részének egybeolvasztása

Orbán Viktor
Fotó: Orbán Viktor Facebook-oldala

Szeptember 30-i hatállyal bejegyezte a cégbíróság a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány cégeinek Mediaworksbe történő beolvasztását – írja a media1.hu. A Népszabadság korábbi kiadója szintén Orbán Viktor körének tulajdonában áll, a döntéssel lezárult az egy éve húzódó folyamat

Az oldal szerint szeptember 30-át követően a szebb napokat látott Mediaworks Hungary Zrt. 150 millió forintos jegyzett tőkéje 1 milliárdra emelkedik, a kiadóba pedig az alábbi vállalkozások olvadnak be:

  • Avalue Befektetési Kft.
  • Inform Media
  • Juhász Kft.
  • K4A lapkiadó
  • Lapcom
  • Magyar Idők
  • Mezőgazda Lap- és könyvkiadó
  • Modern Media Group
  • Nouvelle Media Kft.
  • Opus Press
  • Ripost Media

Olajozottabb lehet a gépezet

A fúzió a többi közt olyan propagandalapokat érint, mint a Délmagyarország, a Ripost, a Figyelő vagy épp a Bors. A Mediaworks eddig is irányíthatta ezeket a lapokat, de most az eddiginél is hatékonyabbá tehetik a kiadványokon keresztül történő néphülyítést.

A KESMA tavaly év végén jött létre, miután csaknem ötszáz médiaterméket ajánlottak fel az addigi tulajdonosok az alapítvány számára.