Másfél milliárddal többet számlázhat ki a Szijjártót jachtoztató Szíjj László cége, rejtély, hogy miért

útépítés
Munkagép dolgozik a leállósáv felújítási munkálatai során az M1-es autópálya Zsámbék és Bicske közötti szakaszán 2020. március 5-én
MTI/Kovács Tamás

A 15 százalékos határértéket épphogy el nem érő módon, 14,9 százalékkal drágult meg az a közbeszerzés, melyet Kecskemét fideszes irányítású önkormányzata írt ki utak, kerékpárutak, járdák, parkolók építésére és felújítására, és amelyet a Szíjj László-féle Duna Aszfalt, valamint a Colas alkotta konzorcium nyert el. A keretszerződés végösszege

az eredeti megállapodásban szereplő 10 milliárd forint helyett 11 milliárd 490 millió forint lett

– derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben szerdán megjelent hirdetményből.

Itt most a módosítások okaként annak a szövegnek kellene következnie, hogy bizonyos körülményeket „ajánlattevő kellő körültekintés mellett nem láthatott előre”, de a felek, azaz a fideszes önkormányzat és a fideszes vállalkozó meglepő (?) módon már ezt a kitételt is megspórolták a hirdetményből. Így csak annyit tudunk meg, hogy az építkezések áremelkedése nem éri el sem az uniós értékhatárt, sem az eredeti összeg 15 százalékát, és nem változtatja meg a szerződés jellegét sem.

Az eredeti, 10 milliárdos keretszerződést 2017 decemberében kötötték 48 hónapra, az indoklás nélküli áremelkedést most, három hónappal annak lejárta előtt tették közzé.