A Mol szerint üzemanyagból nincs hiány, de semmi nem garantálja, hogy ez így is marad

A Mol szerint üzemanyagból nincs hiány, de semmi nem garantálja, hogy ez így is marad

Pillanatnyilag nincs üzemanyaghiány, de semmi nem garantálja, hogy ez így is marad. Több szempontból is nagyon érzékeny a jelenlegi helyzet

- fogalmazott a Portrfolio.hu-nak adott interjújában Ratatics Péter, a Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója.

Ratatics úgy látja, az ársapka céljával ugyan egyetértenek, ám az torzítja a piacot, és visszaélésekhez vezet. Elmondása szerint a hatósági árazás miatt a hazai import jelentős része kiesett, mert a külföldi nagykereskedők nem érdekeltek abban, hogy ezen az áron értékesítsék az üzemanyagot. Bárminemű komolyabb probléma esetén a véges stratégiai készletekre tudunk támaszkodni, és szerinte csak a Mol-ra lehet számítani, mivel egylábú lett az ország.

A szakember kifejtette, hogy emellett a nyár 30-40 százalékkal forgalmasabb időszak; ráadásul az orosz kőolajembargó miatt nem zárható ki Európában az időszakos áruhiány sem.

A Mol-vezér szerint bizonyos korlátozásokat időnként be kell vezetni

A Mol-csoport elnök-vezérigazgatója szerint a turistaszezon beindulása, a társaság rendelkezésére álló korlátozott üzemanyag-mennyiség és technikai okok miatt volt szükség a Mol töltőállomásain péntektől bevezetett üzemanyag-tankolási korlátozásra.

Az operatív igazgató szerint tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a schwechati finomító karbantartási újraindulása nem sikerült, az várhatóan több hónapot csúszik, ezáltal az OMV is átmenetileg kevesebb importra lesz képes. Továbbá a finomítókban végezni kell rendszeres karbantartásokat, leállásokat, ebből adódóan a dízel-termelés augusztusban a harmadára fog csökkenni - figyelmeztetett.

Ratatics Péter arról is beszélt, hogy a megnövekedett kereslet miatt lokálisan

előfordulhatnak átmeneti leürülések, azonban logisztikai leterheltségtől függően az a tapasztalatunk, hogy ez általában pár óráig tart.

Ugyanakkor a Mol-vezető úgy gondolja, ha komoly üzemanyaghiány jelentkezne, Magyarország még a legnagyobb vészhelyzet esetén is több hónapig képes lenne biztosítani az ellátást.