Az előző részek tartalmából:
- Két, uniós pályázatokról szóló kiadvány jelent meg a Miniszterelnökség kiadásában, 50 ezer példányban - írtuk január végén. Megkérdeztük a Miniszterelnökséget, mennyibe kerültek.
- Választ nem kaptunk, ajándékot viszont igen: a szerkesztőségbe mindkét példányból hozott egyet a postás.
Miután utóbbi cikk is megjelent, e-mail jött a Miniszterelnökségtől.
Mint írják, a két kiadvány nem egyedülálló, hanem egy sorozatba illeszkednek, a teljes kommunikációs kampányra 2,9 milliárd forintnyi keretösszeg áll rendelkezésre, ennyit fordítanak az EU népszerűsítésére. Ennek keretében készült a két kiadvány is, melyek darabra vetített összköltsége nettó
1102 forint.
Összesen tehát több mint 50 millió ment el a két látványos kiadványra, melyeket tippem szerint 50-en se fognak végigolvasni.
Azt is hozzátették, hogy a fejlesztések kommunikálása európai uniós jogszabályi kötelesség, amire azért van szükség, mert az EU polgárai "nincsenek kellőképpen tisztában azzal, milyen szerepet játszik a Közösség a gazdasági versenyképességet fokozó, munkahelyteremtő és a belső kohéziót erősítő programok finanszírozásában."