1100 forintos kiadványokban kell elmondani, milyen jó az EU

Végre kiderült, mennyibe kerül a két 50 ezer példányban kiadott, nagyjából százoldalas, EU-t népszerűsítő kiadvány.

Az előző részek tartalmából:

  • Két, uniós pályázatokról szóló kiadvány jelent meg a Miniszterelnökség kiadásában, 50 ezer példányban - írtuk január végén. Megkérdeztük a Miniszterelnökséget, mennyibe kerültek.
  • Választ nem kaptunk, ajándékot viszont igen: a szerkesztőségbe mindkét példányból hozott egyet a postás.


Miután utóbbi cikk is megjelent, e-mail jött a Miniszterelnökségtől.

Mint írják, a két kiadvány nem egyedülálló, hanem egy sorozatba illeszkednek, a teljes kommunikációs kampányra 2,9 milliárd forintnyi keretösszeg áll rendelkezésre, ennyit fordítanak az EU népszerűsítésére. Ennek keretében készült a két kiadvány is, melyek darabra vetített összköltsége nettó

1102 forint.

Összesen tehát több mint 50 millió ment el a két látványos kiadványra, melyeket tippem szerint 50-en se fognak végigolvasni.

Azt is hozzátették, hogy a fejlesztések kommunikálása európai uniós jogszabályi kötelesség, amire azért van szükség, mert az EU polgárai "nincsenek kellőképpen tisztában azzal, milyen szerepet játszik a Közösség a gazdasági versenyképességet fokozó, munkahelyteremtő és a belső kohéziót erősítő programok finanszírozásában."