30 milliárdot költünk kerékpárutakra

Fejlesztik a Balaton-Budapest, a Balaton és a Tisza-tó körüli utakat, és állítólag még a fenntartásuk is megoldott lesz.

Mintegy 30 milliárd forint értékű kerékpárút fejlesztésről döntött a kormány, a turisztikai szempontból legfontosabb útvonalak fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemeltnek minősítették - jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa háttérbeszélgetésen szerdán Budapesten.
   
A kiemelt állami fejlesztések közé sorolta a Budapest-Balaton kerékpárút fejlesztését, a Balatont a Kis-Balatonnal összekötő kerékpárút fejlesztését, a Balatoni bringakör komplex fejlesztését, a Tisza-tó körüli kerékpárút hiányzó szakaszának kiépítését, valamint az Eurovelo 6 útvonal Rajka-Dömös, Szentendre-Budapest, Dunakeszi-Budapest, Budapest-Érd-Százhalombatta szakaszainak komplex fejlesztését (a legelhanyagoltabb déli szakaszokat azonban úgy tűnik, nem - a szerk.) A fejlesztésekhez szükséges forrásokat uniós és hazai források biztosítják, a fejlesztések többsége 2018-ra megvalósulhat - mondta.

Révész Máriusz hozzátette: a fejlesztések koordinálása érdekében döntöttek arról is, hogy a tárcán belül külön kerékpáros főosztályt hoznak létre. A várhatóan őszre megalakuló főosztály élére a kormánybiztos Berencsi Miklóst javasolta.
    
Berencsi Miklós a kerékpárutak működtetésének rendezését emelte ki, azt, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-n belül megjelenik a kerékpározás területe. A Közlekedési Koordinációs Központ már kidolgozott javaslata szerint a kerékpárforgalmi hálózat országos, regionális jelentőségű szakaszait, illetve az első és másodrendű főutakkal párhuzamos külterületi szakaszokat is a közút látná el, amihez költségvetési forrást is kell biztosítani. Ez megszüntetné a jelenlegi karbantartási, működtetési problémákat és tisztázná a hatásköröket. A BKK-val kiépített együttműködésük folyamatos, és az önkormányzatokkal is egyeztetnek operatív kérdésekben - mondta.