444: az Orbán-család bányájából szállítottak köveket a Budapest-Belgrád vasútvonal építéséhez

444: az Orbán-család bányájából szállítottak köveket a Budapest-Belgrád vasútvonal építéséhez

Bár a kínai gigahitelből megvalósuló, egyre dráguló beruházás részleteit a magyar állam titkosította, lapinformációk szerint a NER belső köre, így a fővállalkozó Mészáros Lőrinc és a miniszterelnök apja biztosan jól jár.

Az Orbán család bányájából szállítottak építőanyagokat a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításához - derítette ki a 444.hu.

A kínai hitelből zajló, egyre csak dráguló, jelen állás szerint több mint 800 milliárdos gigaprojektben a kínai vállalatok mellett fővállalkozóként a felcsúti multimilliárdos Mészáros Lőrinc cégei érdekeltek.

A lap belső dokumentumokra hivatkozva azt írja,

2022–2023 során több mint 200 ezer tonna vasúti követ szállítottak Gántról, az Orbán család bányájából minden idők legnagyobb hazai vasútfejlesztéséhez, a Budapest–Belgrád-vasútvonal építéséhez.

A 444-nek két fuvarozócég is megerősítette az értesülését, amelyek részt vettek az építőanyag-szállításában.

Az úgynevezett SZK1-es dolomit zúzottkövek egy részét a fejlesztésen fővállalkozóként dolgozó egyik Mészáros-cég, a V-Híd rendelte meg Orbánéktól.

A leggazdagabb magyar mellett az egyik kínai tulajdonban álló cég, a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. is rendelt Orbánék SZK1-es termékéből, amit kizárólag vasútépítésekhez használnak. Ebből készül a sínek alatti teherbíró, vízzáró réteg.

A lap által megszerzett dokumentumokból az is kiderült, hogy

a kínai kivitelező bruttó 1 milliárd forintos szerződést tervezett kötni „minimum 100 ezer tonna” gánti zúzottkő szállítására.

A Gánton lévő bányát üzemeltető Dolomit Kft. árlistája szerint

az anyagot tonnánként 6215 forint+áfa áron értékesítették 2023-ban, tavaly ugyanakkor már 7520 forint+áfába került, ami a lap szerint jóval magasabb ár, mint a versenytársaké.

A 444 cikkében emlékeztet: Orbán Viktor korábban úgy reklámozta az eddigi legnagyobb magyar vasútépítési projektet, hogy az kínai együttműködéssel „win-win, győztes-győztes” beruházás lesz. Nos, úgy tűnik, a NER-elitnek mindenképpen.

(Címlapkép: MTI)