„A kormány az elmúlt 12 év alatt szinte semmit sem tett a diákok esélyegyenlőségéért, a hátrányos helyzetű településeken élő gyermekek felzárkóztatásáért, sőt, Magyarországon az iskola még növeli is a társadalmi különbségeket a diákok származásától függetlenül” – reagált a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) Kormányinfón elhangzott kijelentésekre.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a legutóbbi Kormányinfón azt mondta, a kompetenciamérés rossz eredményeiről, hogy ott, ahol a cigány gyermekek száma nagyon magas, ezek a problémák sokkal erősebben jelentkeznek.
A PSZ határozottan elítéli és visszautasítja a miniszter véleményét, és hangsúlyozta, az „integrációs nehézségekért” egyedül a kormány a felelős.
A felzárkóztatáshoz több pedagógiai asszisztensre, gyógypedagógusra és fejlesztő pedagógusra, szociális munkásra lenne szükség. Évek óta több pénzt kellett volna fordítani a roma származású gyermekek, diákok felzárkóztatására, nem utolsó sorban megbecsülni azokat az oktatásban dolgozókat, azokat a pedagógusokat, akik a hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű térségekben dolgoznak
- hangsúlyozza közleményében a PSZ.
A szakszervezet felidézte, hogy a kormány „magyarázata” alapján Brüsszel tartozik a tanároknak, "de akkor mivel tartozik a magyar kormány azoknak a diákoknak, akik a legutóbbi kompetenciamérés rossz eredményei alapján (ők 40 százaléknyian vannak az általános iskolások között) csak betanított munkára lesznek alkalmasak? Származásuktól függetlenül…”
Címlapkép: MTI/Mónus Márton