A baleset pontos okát egyelőre nem ismerjük, a BKK Sajtókommunikációs irodája megkeresésünkre annyit közölt, hogy jelenleg is folynak a vizsgálatok, a rendőrség pedig hatósági zár alá helyezte a járművet, s várhatóan igazságügyi műszaki szakértőt vonnak be a történtek tisztázására.
A BKK-tól megtudtuk azt is, hogy ezzel párhuzamosan a vasúti balesetek esetében eljáró Közlekedésbiztonsági Szervezet is lefolytatja a vizsgálatokat, a CAF, mint a jármű tulajdonosa pedig a mai napon teszi meg a hivatalos bejelentést a próbafutásokra engedélyt adó Nemzeti Közlekedési Hatóság felé. Azzal kapcsolatban, hogy miért a CAF-ra hivatkoztak tulajdonosként, elmondták: a járművek csak az üzembe helyezéshez szükséges összes dokumentum megszerzését követően kerülnek a BKK tulajdonába. Jelenleg a hosszú villamosok azon tesztjeit végzik, amik a típusengedély megszerzéséhez szükségesek, ezen járművek a CAF tulajdonában vannak még a tesztidőszak alatt.
A Hatóság a bejelentést követően arról is dönthet, hogy a további teszteket ideiglenesen felfüggesztik vagy részlegesen korlátozzák, ugyanakkor a vizsgálatok befejezéséig nem állapítható meg a baleset tényleges oka – közölték.
A BKK felhívta a figyelmet, hogy a rövid és a hosszú CAF villamosok két különböző típusnak számítanak, ezért a típusengedéllyel már rendelkező rövid villamosok közlekedésére nincs kihatással a baleset.