A Fidesz szerszámkészlete

A Jobbik tudja a megoldást a magas árak ellen: Volner János reagált Rogán Antal és a Pékszövetség vezetőinek találkozójára.

Hangsúlyozta azt is, hogy a Fidesz által bevezetett elektronikus útdíj, valamint az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (EKÁER), szintén jelentős árdrágító tényezők, amelyek tovább nehezítik a vállalkozások működését.

A nemzeti párt frakcióvezető-helyettese leszögezte: az alapvető élelmiszerek és a gyermekneveléshez szükséges termékek áfáját a Jobbik 5 százalékos mértékre kívánja lecsökkenteni. Volner szerint ez eredményezne valódi rezsicsökkentést a magyar családok számára, és ezzel a csökkentéssel mérsékelni lehetne azt a szociális katasztrófa helyzetet, ami a legszegényebb élethelyzetben élő magyar családokat jellemzi - tette hozzá.

Volner kijelentette: a kormány tettei és szavai teljes mértékben ellentmondásban vannak egymással, bebizonyítható, hogy a Fidesz által vezetett kabinet átverte a saját választóit.

Példaként felhozta, hogy a gázolaj jövedéki adóját 2009-ben, a szocialista kormány idején, 9 forinttal emelték, míg 2012-ben Orbánék 13 forinttal drágították meg az üzemanyag literenkénti terhét.

Volner hasonló folyamatokról tájékoztatott az ÁFA kapcsán is: 2009-ben - a Fidesz ellenkezése mellett - 20-ról 25 százalékra növekedett a forgalmi adó mértéke, ám 3 évvel később már a kétharmad kormányzása alatt érte el az Európában legmagasabb 27 százalékos szintet.

Ugyanakkor felhívta a figyelmet: mennyire másképp viselkedik a Fidesz ellenzékben, mint most kormányzati pozícióban. A legerősebb ellenzéki párt szakpolitikusa egy 2009 márciusában megtartott sajtótájékoztatót elevenített föl, amit az akkor még kisebb, úszómedence nélküli ingatlanban élő Szijjártó Péter tartott.

Az alábbi videóból Ön is megdöbbenhet, milyen gyorsan telik az idő.

Egy kicsit szemezgetve a szavaiból, kiderül, hogy 6 esztendővel ezelőtt még az alapvető élelmiszereket terhelő áfa 20-ról 5 százalékra történő csökkentését kezdeményezték, valamint hogy a szocialista kormány javaslatával és szándékával ellentétben a benzin árát terhelő jövedéki adó mértéke az európai uniós minimumszintre csökkenjen.

A fenti példából látjuk, hogy ebből mennyi valósult meg a kétharmad óta.

Legalábbis visszásnak tűnik Szijjártó szavait felidézni:

"mi nem az adóemelés útjára kívánunk lépni, hanem az adócsökkentés útjára, valamint határozottan azt kérjük, követeljük a kormányzó párttól, és kérjük az ellenzéki, vagy ellenzékinek mondott többi párttól, hogy támogassák az áfacsökkentésről szóló javaslatunkat".

Csak annyit tehetünk hozzá: még most sem késő beváltani a 2009-es ígéreteket, csökkentse a kormány 5 százalékra az áfatartalmat az alapvető élelmiszerek esetében, és hagyja békén a mások "szerszámát".