Tehát fejlesztése, nem pedig a szolgáltatások visszafejlesztése, amely utóbbira a Jobbik határozottan nemet mond, hiszen a rurális térségekben nem ugyanazokat a kihasználtsági és utasszám paramétereket kell alapul venni, mint a főváros térségében. Mivel egyre több vidéki ember kényszerül nem helyben intézni az ügyeit, ez egyre inkább felveti az egyéni közlekedéssel versenyképes közösségi közlekedés igényét. A rövidlátó pénzügyi szempontok helyett a munkába, iskolába menő, családi kapcsolatokat ápoló utasok érdekét kell szolgálni - olvasható a közleményben.
Ezért felszólítjuk a kormányt, hogy a tervezett járatritkítással szemben inkább az integrált, kínálati, ütemes menetrend megteremtése felé tegyen lépéseket, mivel ez biztosítja a mobilitást és a kiszámíthatóságot, amely majd megalapozza az utasszám növekedését is. A fokozottan balesetveszélyes, telített közutakkal szemben a környezetbarát, energiatakarékos, jóval kevesebb negatív externáliát termelő közösségi közlekedés kiterjesztése a vidék népességmegtartó erejének növelése szempontjából is alapvető fontosságú lenne - írja a politikus.
A Jobbik elítéli a vélt vállalti profit magyar emberek érdekei elé való helyezését, ezért elvárjuk a kormánytól, hogy szakítsanak a szociálliberális korszak vasútvonal-bezárásainak továbbélő gyakorlatával, hiszen ellenzékben még pont azt hangoztatták, hogy a tényleges megtakarítás a vonalbezárások - és nyilván a járatmegszűntetés - kapcsán is nevetségesen alacsony összeg. Márpedig közlekedéspolitikai intézkedésként, az alattomos fideszes járatritkítás is a vidék további pusztulását jelenti! - zárul Ander közleménye.