A kínaiak van miből költekezni

A kínai bankkártyás tranzakciók értéke az egy évvel korábbi újévi időszakhoz képest 31 százalékkal növekedett, meghaladta a 321 milliárd jüant.

A hivatalos munkaszüneti időszak a hétvégén véget ért, ám százmilliók még úton vannak országszerte, vagy utazásra készülnek. A legnagyobb családi ünnep 40 napos utazási szezonjának félidejében 3,3 százalékkal többen szálltak vonatra, repülőre, buszra, illetve ültek a volán mögé. Csak vasárnap 10,3 millióan érkeztek meg valamelyik vasúti pályaudvarra.

Az éves nagy népvándorlás idei trendjei között megfigyelhető volt, hogy az utazók mind nagyobb számban döntöttek a családlátogatás, vagy a turizmus mellett. Egyre többen "merészkednek" külföldre, közülük pedig látványosan növekszik azoknak az aránya, akik 4, illetve 5 csillagos szállodákban foglaltak szállást. A belföldi turizmusból származó bevétel 16,3 százalékkal volt több az elmúlt héten, mint a tavalyi év hasonló időszakában.

Ami a tavaszünnepi fogyasztási adatokat illeti, ezek jellegében is újdonságokat fedeztek fel a statisztikák elemzői. Azt állítják, hogy megfontoltabban költenek az emberek, az utazások mellett például szívesen áldoznak egészségügyi termékekre vagy például mozira. Az üzletekben és éttermekben így is 754 milliárd jüant (115 milliárd dollár) hagytak ott, 11,2 százalékkal többet, mint tavaly, ugyanebben az időszakban.

A kínai UnionPay bankkártyás fizetési rendszeren keresztül bonyolított tranzakciók értéke az egy évvel korábbi újévi időszakhoz képest 31 százalékkal növekedett, meghaladta a 321 milliárd jüant (48 milliárd dollár).

Az ilyenkor elmaradhatatlan ajándékvásárlások új jellegzetessége, hogy ezek platformja jelentős mértékben az internet lett. A világ legnagyobb webáruházát működtető Alibaba szerint az ünnepi akciós eladások 14 százalékát, körülbelül 280 millió megrendelést kézbesítettek a megrendelőétől eltérő címre.

A mozik a majom évének első napján, múlt hétfőn rekord 660 millió jüanos (101,5 millió dollár) egynapi bevételt könyvelhettek el, míg vasárnap a Valentin-napi rekord dőlt meg 580 millió jüanos (89,3 millió dollár) jegyeladással. Ezeket is beleszámítva 548 millió dollár értékű jegyértékesítéssel megdőlt a világ egy régióra eső hétnapos jegybevételi rekordja. Az előzőt Észak-Amerikában állították be hat héttel ezelőtt január elsejével záródóan, 529,6 millió dollárral.