A Metropol ingyenes újsággal is megpróbál leszámolni a kormány

A lépés a TV2-ért folytatott harc újabb állomása lehet. A naponta 330 ezer példányban megjelenő lap ugyanis Simicsika Lajos üzlettársának, Fonyó Károlynak az érdeleltségébe tartozik. A Népszabadság úgy tudja, hogy

a BKV nem fogja meghosszabbítani azt a szerződést, amelyet a Metropol című ingyenes lap terjesztéséről kötött.

A BKV-val közlekedők az elmúlt évtizedekben már megszokhatták, hogy a fontosabb csomópontoknál reggelente rikkancsok osztogatják az ingyenes Metropol újságot. Számos állomásra újságírótartókat is felszereltek, amelyekből maguk az olvasók vehetik ki a lapot. Ezekkel a megoldásokkal eddig viszonylag olcsón és hatékonyan lehetett az újságot terjeszteni. Ennek azonban hamarosan vége lehet.

A BKV Népszabadságnak küldött tájékoztatása szerint mindezért az újság kiadója havi 8,7 millió forintot fizet, ami akár még kevesebb is lehet, ha a közlekedési cég hirdet a napilapban. A lap kiadója, az MTG Metro Gratis Kft. annak a Megapolis Media nevű részvénytársaságnak a tulajdonában van, amely október 15-én Andrew G. Vajna kormánybiztossal egy időben igényt formált a TV2-re is. A Megapolis a Simicska Lajos jobbkezének számító Fonyó Károly vagyonkezelő cége.

A Népszabadság fideszes forrásokból úgy értesült,

határozott szándék a Metropol pozíciói­nak gyengítése, hiszen májusban a kormányfő kommunikációs tanácsadója, Habony Árpád is indított egy ingyenes újságot, az 500 ezer példányban megjelenő Lokált.

Tehát a Metropol kiszorításával párhuzamosan csinálnának teret a Fidesz-közeli ingyenes lapnak.

A Lokált eddig főleg postaládákba dobták bele, akár csak az elődjének tekinthető, azóta már megszűnt Helyi Témát. Ez amúgy hatékony terjesztési módszer, csak meglehetősen drága.

A Népszabadság úgy tudja, hogy Fonyó lapja azonban nincs teljesen kiszolgáltatva a BKV-nak: a kiadónak több mint 700 vidéki terjesztési pontja van. Budapesten 377, ám a közlekedési vállalat szerepe kiemelt. A BKV tájékoztatása alapján náluk 114 ponton szórják az újságot. A legtöbb emberhez a metróállomásokon jut el. Ugyanakkor a reklámozók számára is fontos a fővárosi terjesztés: Budapesten és az agglomerációban nagyobb a fizetőképes kereslet, mint vidéken.