A TV2-nél azt követően szaporodtak meg az állami megrendelések, miután 2013-ban, a Fidesz-közelinek tartott Simon Zsolt már nemcsak vezérigazgatóként irányította a céget, hanem tulajdonossá is vált. A kormánynak úgy tűnik ínyére volt a tulajdonosváltás. Olyannyira, hogy a 2015-ös évben az összes állami hirdetés közel ötöde landolt a csatornánál. A piacvezető RTL Klub már koránt sem volt ilyen „szerencsés”. Az állam alig költött náluk az elmúlt években, a reklámadó körüli perpatvar után pedig gyakorlatilag nullára csökkent a közpénzekből finanszírozott megrendelések száma.
Az elemzők rámutatnak: a magyar médiapiacon hagyományosan, történelmi okokból erős az állami befolyásolás, de a televíziózás jellemzően piaci alapon működött, amíg mindkét nagy kereskedelmi csatorna külföldi tulajdonban volt. Ez azonban most megváltozhat.
Véleményük szerint az a legizgalmasabb kérdés, hogy a TV2-t tényleg professzionálisan működtetik majd, így maximalizálva az elért közönségből származó politikai hasznot, vagy a népszerűsége az MTVA csatornák szintjére süllyed, és haveri kifizetőhellyé válik. Ez már csak ezért is elképzelhető, mert a TV2 papíron magánvállalkozásként működik, így senki sem ellenőrizheti a kifizetéseiket. Magyarul innen még felszabadultabban lehet majd kilapátolni a pénzt, mint az MTVA-tól.