Ahogy portálunk is megírta, október közepén hat közlekedési szervezet tiltakozott a vasút leépítése, szétverése ellen.
Ennek kapcsán a jobbikos képviselő 10 egyszerű kérdésre szeretett volna választ kapni, nézzük meg, mennyire sikerült:
Mi indokolja a vasúti infrastruktúrára elköltött százmilliárdokat, ha közben folyamatosan visszafejlesztik a személyszállítási szolgáltatásokat?
Miért kellett jelentősen ritkítani a jelentősebb fővonalak gyorsvonatait, miért akarják felszámolni az ország főtengelyein az egységes óránkénti Intercity közlekedést?
Miért kellett megszüntetni a belvárosi jegyirodát?
Miért kellett megszüntetni az éjszakai berlini járatot?
Miért hagyták, hogy a kocsifelújítási program megbukjon, hiszen ha minden így megy tovább, akkor még egy évtized múlva is pottyantós wc-s kocsik gurulnak az állomásokon.
Miért a román vasút a példa az étkezőkocsik megszüntetése kapcsán, és nem a szlovák, hiszen még ott is nyereséggel tudják azokat működtetni?
Milyen racionális oka van annak, hogy leépítik a Start-kártya törzsutas kedvezményét?
Noha autópálya hiányában a határon túli magyarok szempontjából nagyon fontosak a Székelyföldre közlekedő vonatok, elfogadhatónak tartják-e az itteni leépítéseket?
Mikor hallhatunk végre távlati mellékvonal koncepcióról?
Elkerülhető-e, hogy a felcsúti kisvasúttal ellentétben, a magyar vasút ne váljon a fideszes urak 1:1-es méretarányú terepasztalává váljon?
10/4
Aradszki András államtitkár 2 perces viszontválaszából 1 percet a kötelező sorosozás és simicskázással töltött, majd a maradék egy percben igyekezett választ adni a képviselő kérdéseire. No, nem mindegyikre.
Megtudtuk, hogy a jelenlegi kormány vasútbarát.
A MÁV-Start folyamatosan végzi a járműpark megújítását, a zárt rendszerű wc-k aránya az elkövetkezendő időszakban tovább fog növekedni.
A jármű-felújítási program részeként bisztrókocsival ellátott szerelvények is forgalomba állnak majd.
A MÁV-Start nem leépíti, hanem átdolgozza és megújítja a Start Klub kártyacsalád kedvezményrendszerét
A külhoni magyarság számára a vasúti közlekedés biztosított, szerinte arról a román vasút tehet, hogy az, nem tud mozdonyt biztosítani a Hargita gyorsvonathoz.
Ez bizony 10 kérdésből 4 válasz, ez középiskolában mondjuk egy kettest ér, ha azt feltételezzük, hogy a négy válasz helyes is. Csakhogy, ha elolvassa az alább látható anyagot, egy egészen más világ bontakozik ki, amely nagyon nem vasútbarát kormányzatról szól:
"Eljutottunk oda, hogy a MÁV számára a román vasút lett a követendő példa"
Nagy vihart kavart hat civil szervezet közös közleménye, amelyben a MÁV-nál tapasztalható leépülésre hívták fel a figyelmet. A Magyar Közlekedési Klub, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Levegő Munkacsoport, a Bakonyvasút Szövetség, az itf.hu és a regionalbahn.hu többek között a gyorsvonatok ritkítására, az egységes, óránkénti InterCity-közlekedés felszámolásának szándékára, Bécs-Budapest vonatok belföldi forgalomból történő kizárására, a Prága-Pozsony-Budapest vonatok menetidejének közel 1 órával történő megnövelésére, vagy épp az étkezőkocsi-szolgáltatás megszüntetésére hívták fel a figyelmet.