Az Apple vezére egy kiberbiztonsági konferencián azt hangsúlyozta, hogy míg cége a termékek és szoftverek eladásából él, addig több webes vállalat, így a Facebook, a Google és a Yahoo! is profilozzák a felhasználókat, majd az emberek adatainak hirdetők felé való értékesítéséből szerzik bevételeik jelentős részét.
Az Apple-vezér beszédében kiemelte, hogy mindenkinek joga van a magánszférára és a biztonságra. Jogairól, akár polgári jogokról van szó, fontos annak felismerése, hogy ugyanazon személyekről beszélünk. Az Apple első embere szerint amennyiben nem sikerül megvédeni a magánszférát, akkor a pénznél valami sokkal értékesebbet veszíthetünk el: azt, ahogyan élünk.
Az Apple vezér külön hangsúlyozta, hogy a saját fizetési rendszerükben nem tárolják el az emberek hitelkártya-adatait és nem is jegyzik fel, hogy ki mit vásárolt. Ezt azzal indokolta, hogy a vásárlók többsége nem akarja, hogy mindenki mindent tudjon róluk. Azt mondta: ”ők nem a mi termékeink".
Bárki kipróbálhatja
A Google figyeli, hogy milyen kulcsszavakra keresünk. Ha például, utazással kapcsolatos oldalakat keresünk, akkor különböző utazási irodák hirdetései fognak megjelenni. De, például amikor egyik kollégánk gyeptrágyát keresett a neten, akkor utána folyamatosan különböző kertészettel kapcsolatos hirdetések jelentek meg neki. Aki nem hiszi, az bátran kipróbálhatja. Ugyanezek természetesen a Faecbook és a Yahoo! esetében is működnek.