A szervezet honlapján közzétett végső jelentés szerint a tavaly december eleji kedvezőtlen időjárás miatt a 2-es metró felszíni szakaszán
- a sínszálak rendkívül csúszóssá váltak,
- a szerelvények nem rendelkeznek a tapadást javító berendezésekkel,
- csúszásvédelmi berendezéseik pedig már nem voltak képesek kompenzálni az ilyen mértékű tapadáscsökkenést,
ezért a vonat kerekei megcsúsztak.
A két vonat összeütközött, a balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek.
A baleset következtében a KBSZ megállapítása szerint élet- és balesetveszély alakult ki, a tömegszerencsétlenség bekövetkezését az akadályozta meg, hogy az érkező szerelvény már távolról elkezdett fékezni, így a viszonylag alacsony sebességű ütközés energiáját az ütköző- és vonókészülékek nyelték el, a kocsik nem érintkeztek.
A szervezet szerint a balesettel közvetetten összefüggésbe hozható az is, hogy a metró szabályrendszere
nem tartalmaz előírásokat a rendkívüli időjárás esetén történő közlekedés lebonyolítására, és a vezetők nem rendelkeztek elég kézi vezetési rutinnal.
A KBSZ ezért azt javasolja a BKV-nak, hogy a szerelvény gyártójával közösen
dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti tapadást, dolgozza ki a csúszós pályaszakaszon történő közlekedés szabályait, és dolgozzon ki eljárásrendet a járművezetők kézi vezetési rutinjának növelésére és szinten tartására.
Évek óta ezekkel járunk, de azért jó reggelt.
Az MTI megkeresésére a BKV az ügyben későbbre ígért tájékoztatást. Már ráérünk.