Lehámozva a kötelező bullshitet (diktátorozást, bűnös városozást, stb.) a nyílt levélből két kerek mondat ragadta meg a figyelmünket:
"Nem kellett volna sokszor tízmilliárd forintot teljesen fölösleges projektekre költeni (pl. fonódó villamos: minek megy a HÉV tetején még villamos is?).
illetve
"Szolgálhattad volna már régen a város és környéke érdekeit azzal, hogy önfinanszírozóvá teszed a BKV-t (spórolhattál volna pl. azzal, hogy a BKK-t felszámolod)."
Két olyan, nettó ostobaságot sikerült összehordania ezzel, amit csak azon magyar "közlekedési szakhértők", illetve politikusok mondanak, akik azt hiszik, azért állnak a hivatali, vagy céges autóval a dugóban, mert a busz, vagy a villamossín miatt nem férnek el. Na ők azok, akik amúgy döntenek a tömegközlekedésről, mondjuk amikor nem finanszírozzák a BKV-t, mondván legyen önfinanszírozó.
Nos, kedves Louis, segítünk.
Azért megy villamos a HÉV fölött, mert másfelé megy. Máshogy megfogalmazva: mást köt össze, mással, miközben egy rövid szakaszon egymás fölött-alatt haladnak. Segíti a tömegközlekedést használókat arra, hogy ne kelljen plusz átszállással szenvedni a városban, így van esély arra, hogy bátrabban letegye az autóját, és ne jöjjön be vele a belvárosba. Összeköti azon városrészeket, amiket az ön kiváló szellemi elődei szétszabdalták, amikor szétverték a budapesti tömegközlekedést. Persze, ahhoz, hogy a magyar politikus ezeket a roppant nehéz és összetett problémákat megértse, időnként használni is kéne azt a fránya tömegközlekedést. És nem a taxira gondoltunk.
Az önfinanszírozó tömegközlekedést viszont még kommentálni is nehéz. Egy városi közlekedési szolgáltatás sehol a világon nem profitorientált, nem is lehet az, mert más a célja. A jó magyar liberális 90-es évekbeli kiadása persze képtelen ezt megérteni, így inkább leépítené, hiszen nem termel, csak elvon. Látszólag. Ötlete azt jelentené, hogy a szolgáltatások tekintélyes része megszűnne, a közlekedés nehezebbé válna, sok helyen ellehetetlenülne, amiből következően az országot gazdasági hátrány érné. Segítek, hogy a félistenként kezelt szakértő is megértse:
"Nem kellett volna sokszor tízmilliárd forintot teljesen fölösleges projektekre költeni (pl. fonódó villamos: minek megy a HÉV tetején még villamos is?).
illetve
"Szolgálhattad volna már régen a város és környéke érdekeit azzal, hogy önfinanszírozóvá teszed a BKV-t (spórolhattál volna pl. azzal, hogy a BKK-t felszámolod)."
Két olyan, nettó ostobaságot sikerült összehordania ezzel, amit csak azon magyar "közlekedési szakhértők", illetve politikusok mondanak, akik azt hiszik, azért állnak a hivatali, vagy céges autóval a dugóban, mert a busz, vagy a villamossín miatt nem férnek el. Na ők azok, akik amúgy döntenek a tömegközlekedésről, mondjuk amikor nem finanszírozzák a BKV-t, mondván legyen önfinanszírozó.
Nos, kedves Louis, segítünk.
Azért megy villamos a HÉV fölött, mert másfelé megy. Máshogy megfogalmazva: mást köt össze, mással, miközben egy rövid szakaszon egymás fölött-alatt haladnak. Segíti a tömegközlekedést használókat arra, hogy ne kelljen plusz átszállással szenvedni a városban, így van esély arra, hogy bátrabban letegye az autóját, és ne jöjjön be vele a belvárosba. Összeköti azon városrészeket, amiket az ön kiváló szellemi elődei szétszabdalták, amikor szétverték a budapesti tömegközlekedést. Persze, ahhoz, hogy a magyar politikus ezeket a roppant nehéz és összetett problémákat megértse, időnként használni is kéne azt a fránya tömegközlekedést. És nem a taxira gondoltunk.
Az önfinanszírozó tömegközlekedést viszont még kommentálni is nehéz. Egy városi közlekedési szolgáltatás sehol a világon nem profitorientált, nem is lehet az, mert más a célja. A jó magyar liberális 90-es évekbeli kiadása persze képtelen ezt megérteni, így inkább leépítené, hiszen nem termel, csak elvon. Látszólag. Ötlete azt jelentené, hogy a szolgáltatások tekintélyes része megszűnne, a közlekedés nehezebbé válna, sok helyen ellehetetlenülne, amiből következően az országot gazdasági hátrány érné. Segítek, hogy a félistenként kezelt szakértő is megértse:
csökkenne a profit.
És ez az ember a baloldal főpolgármester-jelöltje volt...
Persze mondhatjuk, hogy Bokros Lajos mára a magyar politika gyepűvidékén kószál néhány megmaradt harcosával kétségbeesve keresve a hágót a politika felé, ám az a baj, hogy a fenti két mondatban Bokros a magyar politikai gondolkodás átlagát húzta meg.