Az államtitkár rámutatott: az elmúlt időszakban olyan fejlesztések voltak az elektromos autók gyártásában, illetve a meghajtási technológiákban, hogy van esély az elektromos autók tömeges megjelenésére a közlekedésben.
Magyarországon körülbelül ezer ponton tudnak áramot vételezni az elektromos autók, a tervek szerint 2020-ra a töltőpontok száma eléri a háromezret, de Aradszki András szerint nem kizárt tízezer töltőhely kialakítása sem.
Az államtitkár ugyanakkor hozzátette, a közlekedési struktúra figyelembe vételével kell megtervezni, hogy első körben hová telepítsenek töltőállomásokat, az ország átutazhatósága érdekében először főként a főútvonalak mentén van szükség töltési lehetőségekre.
Aradszki András kiemelte, a tárca megkönnyítette a töltőállomás-üzemeltetés engedélyezését, dolgoznak az elszámolási rendszer jogszabályi hátterén, illetve megteremtették annak lehetőségét, hogy a lakosság különböző tarifával tudja igénybe venni otthon a töltési lehetőséget.
Az eddigi lépések után, az érdekeltekkel való egyeztetéseket követően átfogó program elindítására van szükség, aminek van előzménye, a Jedlik Ányos program, amelyet már elfogadtak - fogalmazott az NFM államtitkára.