A Budapest Airport tavaly még úgy látta, hogy 2023-ra teljesen visszaépülhet a 2019-es repülőtéri utasforgalom, ám a nemrégiben bevezetett extraprofitadó a koronavírus-járvány után további terhet rótt a légitársaságokra, ami az idei őszi és téli szezonra vonatkozó kapacitások törléséhez vezetett – derül ki a cégcsoport decemberi repülőtéri értesítőjéből.
Mint írják, a visszaesés nemcsak a Budapest Airportot, hanem a teljes turisztikai ágazatot érinti, több mint 100 milliárd forint potenciális bevételkiesést generálva az iparág számára.
A nyári turisztikai szezon végeztével csökkenésnek indult az utasforgalom a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Októberben ugyan továbbra is egymillió felett volt a havi utasszám, a 2019-hez mért forgalom a nyári 80-82 százalékról így is 79 százalékra mérséklődött – hívják fel a figyelmet. Októberben összesen 1 169 679 érkező és induló utas fordult meg a budapesti reptéren. Ezzel együtt a tízedik hónap végéig összesen 10 230 431 utast regisztrált 2022-ben, ami kétszázhúsz százalékkal több, mint tavaly.
A cargo árumennyiség a szeptemberi minimális visszaesés után októberben 11,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest: a Budapest Airport a múlt hónapban 17 011 tonna árut kezelt. A növekedés hátterében az év végi csúcsidőszak miatti forgalomélénkülés, illetve a repülőtér és a légi áruszállítási közösség közös munkája áll, amelynek köszönhetően a budapesti repülőtér erős eredményeket produkál annak ellenére is, hogy a légi áruszállításban globális lassulás figyelhető meg – fogalmaznak a reptéri értesítőben.