A politikus emlékeztetett: ahhoz, hogy a kedélyek lecsillapodjanak, a BKV-dolgozók esetében 3 évre 30%-os, az idei évben minimum 15%-os béremelésre lenne szükség.
Tokody szerint nyilvánvaló, hogy Budapest a jelen körülmények között ezt nem tudja kigazdálkodni, a kormány azonban a mai napig tartozik a fővárosnak, hiszen 2015-ben az agglomerációs közlekedés ellátása állami feladat volt, mégis Budapest finanszírozta azt. A fővárosnak ez 12 milliárd forintos pluszkiadást jelentett.
A Jobbik képviselője szerint rövid távon tehát megoldást jelenthet, ha az állam törleszti az adósságát, mivel az az idei és a jövő évre is elegendő fedeztetet biztosítana a BKV-dolgozók béremeléséhez.
Hosszabb távon a Jobbik által kezdeményezett európai bérunió megvalósulása nyújthat megoldást, hiszen míg a BKV-nál egy buszsofőr nettó 180 ezer forintot, addig Bécsben a a Wiener Linien alkalmazásában nettó 558 ezer forintnak megfelelő összeg lenne a fizetése - hívta fel a figyelmet Tokody.