Ebből kiderül: a kormány fejlesztési tervei között - természetesen uniós pénzből - szerepel a Déli és Nyugati pályaudvarok közötti alagút, a csepeli és ráckevei HÉV Kálvin térig való meghosszabítása, a Kelenföld és Ferencváros közötti körvasút fejlesztése, a szentendrei HÉV felújítása, a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötése és a felújítása.
Tervek, tervek, tervek
Mint látható, a tervek között olyan tervek is szerepelnek, amelyeket évek óta terveznek, különösen egy-egy választás közeledtével. Ebből következően érdemes a helyén kezelni az újabb nagyívű álmodozást, ettől függetlenül - és már ennek is örülni kell - maguk az ötletek nem rosszak és nagy szükség lenne a megvalósításukra.
A kétkedést erősíti, hogy a kormányhatározat olyan modern és előremutató ötleteket tartalmaz, mint például a "vasút egyéni közlekedéssel szembeni versenyképességének növelése, a vasút személyszállítási funkciójában rejlő lehetőségek kihasználása a városi és elővárosi közlekedésben, a Budapest fejlettségéhez mérten méltatlan állapotú vasúti pályaudvari rendszer megújítása, hiányzó hálózati kapcsolatok és megállók építése, a vasút városi közösségi közlekedési hálózatba való teljes körű integrációja, vagy Budapest átjárhatóságának fejlesztése és a Duna két partját összekötő új vasúti kapcsolatok létesítése.
Túl szép, hogy igaz legyen, különösen a kormány eddigi közlekedési politikáját látva.
Emellett tervezik a HÉV-ek teljes járműállományának lecserélését, a kormányhatározat szerint ez új szerelvények beszerzését jelenti. Kapkodni azért nem kell, a járművek átlagéletkora még csak 42 év.
Mint ismert, egy év múlva önkormányzati választásokat rendeznek.