A CNBC ismertette, hogy Blake Scholl, a Boom alapítója és vezérigazgatója a párizsi Air Show sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a foglalásokhoz több tízmillió dolláros, vissza nem fizetendő befizetések is társulnak. Az öt rendelő közül egy már biztosan ismert: a Virgin. A maradék négyet különböző eseményeken fogják bemutatni.
“A légitársaságokat lázba hozza, hogy valami újat, valami mást tudjanak ajánlani utasaiknak, és mi is hasonlóan izgatottak vagyunk amiatt, hogy vezető légitársaságok is osztják víziónkat a gyorsabb, elérhető szuperszonikus repülésről. Alig várjuk, hogy újabb információkat oszthassunk meg ezekről az együttműködésekről.”
- mondta a vezérigazgató.
A bejelentés dátuma sem véletlen: a Concorde 1969-ben éppen ezen a héten debütált a párizsi Air Show keretein belül. Jelenleg két verziót lehet rendelni az új gépből: egy 55 fős kizárólag business osztályú helyekkel rendelkező, valamint egy 15 business és 30 első osztályú helyet biztosító változatot. A gép ára 200 millió dollár körül van, egy business jegy 5000 dollárba kerülhet majd.
A szuperszonikus utasszállító 2023-ban repülhet először, de egy kisebb gépet kifejlesztenek a tesztekre, az XB-1 névre hallgató prototípussal jövő év végén Denverben már próbarepülnek.
Mit tud az új gép?
A tervek szerint a Párizs-New York útvonal repülési ideje a jelenlegi hét óráról három és fél órára csökken, a gép képes lesz Mach 2,2-es sebességre (a Concordenál Mach 2 volt a maximum). A San Francisco-Tokió járat a mostani tizenegy helyett mindössze öt órába telik majd.
Még több információ a gépről szóló korábbi cikkünkben olvasható.