Dől a lóvé a vasútba

A következő uniós ciklusban mintegy 1000 milliárd forintot költenek a vasúti infrastruktúra fejlesztésére.

2020-ig ezermilliárd forintot költhet a kormány vasútfejlesztésre, ebből a nemzetközi TEN-T hálózat (transzeurópai közlekedési hálózat) 800 kilométer hosszban újul meg.
 
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára közölte, ezek lesznek a legfontosabb szakaszok, amelyeket felújítanak: Budapest-Miskolc, Püspökladány-Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Köröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs, Szeged-Hódmezővásárhely-Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása.
 
Kiépítik a GSM-R kommunikációs rendszert mintegy 2550 kilométeres szakaszon, 450 kilométernyi vonalat pedig villamosítanak: mintegy 13 milliárd forintért felsővezeték alá kerül végre a Budapest-Esztergom vonal.
 
Elhangzott: 2007 és 2009 között bezárt 39 vasútvonalból 11-et újranyitott a kormány (katasztrofális, alibi menetrenddel - a szerk.), és 19 járaton negyedével olcsóbb tarifával lehet utazni - jegyezte meg az államtitkár. Emiatt, mint mondta, többen veszik igénybe a vasutat. Például a felújított székesfehérvári vonalon ötödével nőtt az utasok száma. Kunszentmiklós, illetve Lajosmizse felé pedig felével többen utaznak.
 
Mint látható, az uniós forrásokból így a vasúti fővonalak egy része újulhat meg, a mostohagyerekként kezelt és lassújelekkel tűzdelt mellékvonali hálózat csak a fővonalakból kinyert bontott anyagokat kapják meg, vagyis jelentős javulás a jellemzően kistelepüléseket kiszolgáló vasútvonalak esetén nem várható.