Az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest 3,5 százalékkal 28 153 euróra (8,7 millió forintra) emelkedett a Németországban értékesített gépkocsik átlagos ára - közölte Ferdinand Dudenhöffer professzor, az egyetem CAR (Center Automotive Research) intézetének az igazgatója. "A 0,24 százalékos első félévi inflációhoz képest a németek lényegesen növelték kiadásaikat új autó vásárlására" - mutatott rá.
A magasabb átlagár mögött elsősorban a szabadidő terepjáró SUV modellek növekvő népszerűsége és az eladásokon belül a kisautók csökkenő részaránya rejlik - mutat rá a dpa hírügynökség által idézett tanulmány. Az arányoknak a nagyobb méretű és nagyobb teljesítményű modellek felé történt eltolódásához nagyban hozzájárultak a csökkenő üzemanyag árak.
A SUV modellek részaránya az első félévben 19,1 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról, a kisautóké pedig 22,4 százalékra csökkent 23,2 százalékról.