Óriási sodrás nehezíti a roncs felkutatását

Óriási sodrás nehezíti a roncs felkutatását

Megérkezett a mentési munkálatok helyszínére Hajdú János, a TEK főigazgatója, akit Pintér Sándor belügyminiszter megbízott a mentési munkálatok irányításával.

Az elsüllyedt hajótestet az eddigi merülések során - a körülményekre tekintettel - nem lehetett megközelíteni - közölte a Belügyminisztérium pénteken.

Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke péntek reggel azt mondta: a videofelvételek világossá tették, hogy a Hableány sétahajó nem fordult be a Viking szállodahajó elé, hanem a nagyobb jármű ütközött neki a kisebbnek szerda este.

A szállodahajó ukrán kapitánya viszont tagadja, hogy hibázott volna. Mint kiderült: a férfit őrizetbe vette a rendőrség és indítványozták előzetes letartóztatását.

Eközben a dél-koreai média fő témája mára az lett, hogy miért csak a baleset után tíz perccel kaptak riasztást a hatóságok és az első mentőhajó miért 14 perccel ezután érkezett - írja a 444.hu.

Ahogyan mi is megírtuk, a baleset 21:05-kor történt, a riasztás ugyanakkor csak 21:15-kor, az első mentőhajó pedig csak 21:29-kor ért a helyszínre, vagyis 24 percet kellett várni a hatósági segítségre.

A koreai beszámolók kiemelik, hogy a turisták Budapesten hajóra szálláskor nem kapnak semmiféle biztonsági felvilágosítást vagy balesetvédelmi oktatást. Rendszeresen elhangzik a tévében, hogy a hatalmas budapesti hajóforgalom ellenére a magyar fővárosban nincsen azonnali riasztórendszer, ellentétben a Szöult átszelő Han folyóval, ahol 3 perc alatt kell a helyszínre érkeznie a mentőcsapatnak.

A Korean Times közben arról ír, hogy a turistautat szervező koreai Very Good Tour beperli a feltehetőleg a balesetet okozó szállodahajó tulajdonosát. Koreából sok turista érkezik Budapestre, a cikk szerint a nagy utazásszervezők azonnal lemondtak minden hajós városnézést és gyalogos vagy autóbuszos verziókra cserélték azokat.