A világ második legnagyobb személyzeti tanácsadó cége, a Randstad Workmonitor kutatása rávilágít, hogy az idei évben felpörgött a munkaerőpiac, az alkalmazottak nyitottabbak az új lehetőségekre.
"Figyelembe véve a gazdasági szféra legtöbb területét érintő munkaerőhiányt is, ez fokozott kihívások elé állítja a vállalatokat".
Bár a gazdaságot fojtogatja a munkaerőhiány, de a munkavállalók számára előnyökkel is járhat a jelenlegi állapot, hiszen felértékelődik a szerepük, egyben hangsúlyosabban képviselhetik az érdeküket.
A munkavállalók ráadásul egyre kevésbé félnek a munkahelyváltástól: a megkérdezettek 62 százaléka gondolja úgy, hogy 6 hónapon belül el tudna helyezkedni egy hasonló pozícióban, és még ennél is többen, 71 százalék nyilatkozott úgy, hogy ha más területen is, de biztosan találna állást. „2014 év végéhez képest ez több mint 10 százalékpontos növekedést jelent” – emelte ki Szokody Ágnes, a Randstad Hungary marketing menedzsere.
Érdekes, de február és július között minden ötödik munkavállaló váltott; egyharmaduk személyes célok megvalósítása miatt, míg egyötödük a jobb munkáltatói csomag miatt hozta meg a döntését, és közel ugyanennyien azért, mert valamilyen egyéb szempontból nem voltak elégedettek a munkáltatójukkal.
Egyensúlyt keresve
A Randstad Award 2016-os eredményei szerint a munkavállalók a fizetés mellett a hosszú távú biztonságot, valamint a munka és magánélet közötti egyensúlyt keresik leginkább, de a karrierlehetőségek biztosítása is egyre fontosabb számukra. „A versenyképes bérek mellett így elsősorban a női munkavállalók körében rugalmas munkaidő vagy távmunka biztosításával válhat vonzóvá egy vállalat, míg a férfiakat átlátható, tervezhető karrierút felmutatásával lehet megnyerni” – foglalta össze Szokody Ágnes.Furcsa az is, hogy bár a dolgozók 61 százaléka nyitott a váltásra, azonban mindössze csak 5 százalék keres aktívan új álláshelyet. Ez pedig komoly kihívást jelent a cégek számára, mert nekik kell valahogy rátalálniuk az átigazolható munkaerőre.
A megkérdezett munkavállalók többsége jól érzi magát a jelenlegi pozíciójában, amit a munkaerőpiac élénkülésével magyaráz a tanácsadó cég. Hozzátéve: már csak minden tizedik munkavállaló jár be kifejezetten rossz szájízzel dolgozni.
Szóval, marad a magyaros ellentmondás: mennénk is, meg maradnánk is.