Nemzetközi választottbíróságon pereli be a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) az elektronikus jegyrendszer ki(nem)fejlesztéséért felelős német Scheidt & Bachmann céget – írja saját értesüléseire hivatkozva a Népszava. A cég ugyanis a közlekedési központ szerint a projekt vállalt hét fázisából csak négyet teljesített, a rendszer soha nem működött, a megvásárolt jegyleolvasók, kapuk egy része raktárban porosodik.
A rendszer tervezésére, kiépítésére, beüzemelésére 91 millió eurót, azaz 27 milliárd forintot szántak.
A lap emlékeztet, a BKK menedzsmentjét – élén Dabóczi Kálmán vezérigazgatóval –, valamint a projekt felelőseit még Tarlós István korábbi főpolgármester menesztette, aki büntetőfeljelentést is tett a projekttel kapcsolatos esetleges visszaélések tisztázása érdekében. A feljelentés alapján a Nemzeti Nyomozó Iroda indított nyomozást ismeretlen tettes ellen, azóta sincs hír a lezárásáról.
Az eset pikantériája, hogy a német cégnek is vannak követelései a fővárossal szemben. A felmondás jogosságát vitató Scheidt & Bachmann az addig legyártott, de még át nem vett rendszerelemek árát, illetve állásidő miatti kárigény megfizetését kérte. A használhatatlan rendszerért 2019-ben 6,7 milliárd forintot követeltek ezen a címen, miközben a BKK már kifizetett a vállalatnak 7,6 milliárd forintot – tájékoztat a lap.