A szolgáltatás-menedzselési főosztály főosztályvezető-helyettese hozzátette: 2015 novemberében indult el a KEK KH telefonos azonosítási szolgáltatása, ennek lényege, hogy az ügyfél telefonon tudja magát azonosítani és így tud ügyeket kezdeményezni. Telefonos azonosítással először az ügyfelek arról nyilatkozhattak, hogy ki intézhet a nevükben, meghatalmazással ügyeket.
December 1-jétől pedig arra is van lehetőség, hogy az állampolgárok telefonon igényeljék - ugyancsak a telefonos azonosításon keresztül - az erkölcsi bizonyítványt – mondta.
Hozzátette: eddig postán, személyesen az ügyfélszolgálaton vagy az elektronikus ügyintézési csatornákon (a webes ügysegéden vagy az OkmányAppon) lehetett igényelni az erkölcsi bizonyítványt.
Mint mondta, a telefonos azonosításhoz az ügyfélnek először fel kell keresnie egy okmányirodát vagy kormányablakot, ahol telefonos azonosítót kell igényelnie. A regisztrációkor kapott azonosítószám birtokában pedig személyes jelenlét és sorban állás nélkül, a 1818-as kormányzati ügyfélvonalon intézheti ezt a közigazgatási ügyet is, hétfőtől szombatig 8-20 óra között.
Hozzátette: az erkölcsi bizonyítványt 2013 óta lehet a webes ügysegéden keresztül igényelni, abban az évben 22 ezren éltek a lehetőséggel, idén pedig már 116 ezren igényelték így az erkölcsi bizonyítványt, vagyis négy év alatt több mint ötszörösére nőtt az ilyen ügyek száma, és az összes igénylés 23 százaléka már elektronikus úton történik.