Az ügyben eljáró amerikai detroiti ügyészség közleménye szerint a Takata egy hónapon belül 25 millió dollár büntető bírságot fizet, továbbá 150 millió dollárt a meghibásodott légzsákok okozta személyi sérülések elszenvedőinek, illetve az áldozatok hozzátartozóinak, és egy éve van arra, hogy 850 millió dollárt utaljon át a gépjárműgyártóknak az autók visszahívásából eredő kompenzációra.
A Takata autógyártó partnerei - többek között a General Motors, a Chrysler, a Ford, a Honda, a Toyota, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és BMW - szerte a világon mintegy százmillió autót hívtak vissza a hibás légzsákok miatt. Ebből csak az Egyesült Államokban eddig 69 milliót.
A légzsákok felülvizsgálatára azért van szükség, mert előfordult, hogy a légzsákok nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki és emiatt elszakadtak, de olyan esetekről is tudni, hogy a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívta meg magát, ami instabillá tette a vegyületet, az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozva.
A detroiti ügyészség közleménye szerint a Takata több vezetője 2000 óta hamis, manipulált adatokkal vezette meg a járműgyártókat. Az ügyészség a Takata három, japán állampolgárságú vezetőjét név szerint megvádolta az ügy elkövetésében, akik 2015 óta azonban már nem állnak a cég alkalmazásában.
A légzsákok meghibásodása miatt globálisan 16-an, az Egyesült Államokban 11-en meghaltak és összesen mintegy 180-an megsérültek.