Fejlesztésekkel és tiltásokkal is kedveskedni fognak a budapesti bringásoknak

Tarlós István szerint Budapesten a következő években is folytatódnak a kerékpáros fejlesztések, de"részleges tiltások" is

A főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: kompakt rendszerként kezeli a fővárosi közlekedést, amelynek az alakításában nem lehet a kerékpározás az egyetlen igazodási pont. Tarlós István úgy fogalmazott, hogy a "kerékpáros keménymag" a városházáról kilopott munkaközi dokumentummal próbálja félrevezetni a "szelíd kerékpárosokat".

A főváros elsősorban a kerékpárúttal párhuzamosan futó buszsávokban biciklizés és az egyirányú utcákba szemből behajtás tapasztalatait akarja kiértékelni, amihez kikérik a baleseti statisztikákat is. "Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből vezető közgazdász" fogja meghatározni Budapest közlekedését a "diszkógömbös Tütü night clubból" - mondta Tarlós István Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetőjének legutóbbi, a főváros vezetését bíráló nyilatkozatára, illetve annak helyszínére reagálva.

A főpolgármester kiemelte, 2010 és 2015 között 37 kerékpáros fejlesztést valósítottak meg, amelyekben a BKK-nak nem a tervezés, illetve a döntéshozatal, hanem kizárólag a lebonyolítás volt a feladata, 2016 és 2019 között pedig további 29 fejlesztési programot hajtanak végre.

A várható fejlesztésekre több új kerékpárút mellett példaként említette a MOL Bubi közbringarendszer harmadik ütemének megvalósítását, amelyben 120 új gyűjtőállomást alakítanak ki és 1200 új kerékpárt tesznek elérhetővé. A főpolgármester kérdésekre válaszolva "baromságnak" nevezte, hogy idegesítenék a kerékpárosok, majd hozzátette, kizárólag azok az "ésszerűtlenül és provokatívan" közlekedő biciklisták zavarják, akik a "gyorsítósávban" szándékosan feltartják az autósokat. Megjegyezte, 1960-ban kapta az első kerékpárját és fiatalkorában sokat biciklizett százhalombattai munkahelyén.

Kitért arra is, hogy a kerékpárosok által többször hivatkozott legrövidebb út elvének érvényesítését sem tartja mindent felülíró szempontnak, hiszen szerinte még a repülőgépek sem az elképzelhető legrövidebb útvonalon közlekednek. Tarlós István tájékoztatása szerint a budapesti kerékpározás feltételrendszerét a fővárosi vezetői értekezlet újra megtárgyalja, végleges döntés pedig a város közlekedési fejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-terv éppen zajló felülvizsgálatának végén várható.