A 2014-es választások kampányában a Civil Összefogás Fórum ötszázmillió forinttal segítette ki a Fidesz-KDNP-t, ekkora összegben helyezett ki listaáron plakátokat, míg a Fidesz listaáron kétmilliárd forintot költött erre, azonban valójában jóval kevesebbet fizethetett.
A Magyar Nemzetben megjelent cikkben a Political Capital és a Transparency International kiszámolta, hogyha a most elfogadott plakáttörvény három évvel ezelőtt lépett volna életbe, akkor a Fidesz közel másfél milliárddal lépte volna túl azt költési limitet, amit ők maguk határoztak meg a választások előtt. Mivel az Állami Számvevőszék a Fidesz könyvelését rendben találta a választások után, így a számokból arra következtethetünk, hogy ők is jelentős árengedményt kaphattak a plakáthelyekre.
Annak ellenére, hogy a kormánypárt ennyire próbálja az átláthatóságot erősíteni, valamiért mégsem tért ki a javaslata a CÖF-höz hasonló civil szervezetek szabályozására. Várható, hogy a CÖF ismét kisegíti a Fideszt a választási kampányban, azonban ők, mivel kimaradnak a szabályozás alól, vásárolhatnak majd listaár alatt is plakáthelyeket. A szervezet alapszabálya pedig hiába tiltja a közvetlen politikai tevékenységet, vezetői ezt „ismeretterjesztésnek” titulálják.
A problémát látta az LMP és az MSZP is. A plakáttörvényhez benyújtott módosításokban az LMP részéről szerepelt, hogy a választási kampányban csakis a pártok vagy jelöltek tehessenek ki plakátokat, míg az MSZP javaslatában pedig kikötötték, hogy kampányidőszakban csak azok a szervezetek hirdethessenek, akik szigorú szabályozásoknak vetik alá magukat.
Mivel az MSZP félve a kollaboráció vádjától visszatáncolt a lehetőségtől, hogy kisegítse a Fideszt és a javaslataikat beépítve kétharmaddal elfogadják a törvényt, így a civil szervezetekre vonatkozó regulázás elmaradt. A kormánypárt pedig alkotmányellenesen verte át a plakáttörvényt a Parlamenten.