Gyöngyösi: Aki az autózás megdrágításán dolgozik, az az emberek szabadsága ellen dolgozik!

Gyöngyösi: Aki az autózás megdrágításán dolgozik, az az emberek szabadsága ellen dolgozik!

"Aki a benzin- és dízelmotorok fejlesztése helyett azok betiltásán dolgozik, az a személyes mobilitást egy szűk elit kiváltságává tenné, európaiak millióit másodrendű polgárrá téve. Ezt pedig nem szabad megengednünk" – fejtette ki a Jobbik-Konzervatívok elnöke és EP-képviselője.

Európa felemelkedésének kulcsa az volt, hogy egyszerre alakultak ki az egyéni szabadságjogok, valamint a kutatás szabadsága

- kezdte csütörtöki Facebook-bejegyzését Gyöngyösi Márton. A Jobbik-Konzervatívok elnöke és EP-képviselője kifejtette: "Persze látunk komoly problémákat: a környezetszennyezés kétségtelenül egy súlyos kérdés. A másik oldalon viszont ott vannak a technikai fejlődés pozitív hatásai: a minden korábbinál egészségesebb lakókörnyezet kialakulása, a korábban tömegek halálát okozó betegségek tucatjának legyőzése, ezzel együtt a várható átlagéletkor ugrásszerű növekedése."

"Ám a fejlődés és a nyugati életmód elterjedése egyúttal azt is eredményezi, hogy egyre többen felejtik el, milyen is volna a világ mindezen technikai vívmányok nélkül. Az Európai Unióban számos olyan politikai erő van, amely bűntudatot akar kelteni az emberekben azért, mert szeretnének kényelmes körülmények között élni, vagy egyenesen azért, mert munkába merészelnek járni" – elevenítette fel.

Azok a magukat progresszívnek és zöldnek beállító „életmódbaloldali” politikusok, akik a természetvédelem magasztos elveire hivatkozva a technikai fejlődés eredményeit tagadják, naiv idealizmusukban talán maguk sincsenek tudatában annak, hogy valójában az európai emberek szabadságát és esélyegyenlőségét támadják. Azzal, hogy az autózást veszik célba, a robbanómotorok betiltását, valamint dugódíjakat és az autók városokból való esztelen kitiltását követelve, éppen oda vezetnék vissza a társadalmat, ahonnan 200 éve elindultunk

- figyelmeztetett Gyöngyösi, hozzátéve:

Lennének a városi kevesek, akik a legjobban fizető munkahelyekhez közel élve mintegy az új arisztokráciát testesítenék meg, míg azok, akik vidéken, a központtól távolabb teremtenek otthont maguknak, egyszerűen a perifériára szorulnának.

A jobbikos politikusnak meggyőződése, hogy a mobilitás és az autózás nem pusztán környezetvédelmi, de gazdasági és kulturális kérdés is. "A következő években pedig egy heves küzdelmet látunk majd kibontakozni azok között, akik a környezetvédelemre hivatkozva a legalapvetőbb szabadságjogokat korlátoznák, és azok között, akik a technikai fejlődés árnyoldalait figyelembe véve, ám ésszerű és reális megoldásokra törekedve, megfontolva haladnának" – fűzte hozzá.

Jobboldali, konzervatív politikusként úgy gondolom, hogy aki az autózás technikai feltételeinek drágításán dolgozik, az az emberek szabadsága ellen dolgozik. Aki a benzin- és dízelmotorok fejlesztése helyett azok betiltásán dolgozik, az a személyes mobilitást egy szűk elit kiváltságává tenné, európaiak millióit másodrendű polgárrá téve. Ezt pedig nem szabad megengednünk

- hangsúlyozta a konzervatív pártelnök, aki végül leszögezte:

"A felelős politika egyensúlyra és harmonikus fejlődésre törekszik. Én ezt a megfontolt utat kívánom követni.

"Ezért ellenzem a technikai fejlesztések politika által szabott korlátok közé szorítását, és támogatom azt, hogy az emberek szabadon megválaszthassák, hogy mikor és hogyan változtatnak helyet. Erre pedig eddig az autónál univerzálisabb eszközt még nem találtak fel" - zárta gondolatait Gyöngyösi Márton.